مجوز هفت فقره پروانه اکتشاف با هدف تامین مواد اولیه روز سه شنبه در آیینی با حضور رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان و مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان صادر شد.
کد خبر: ۸۷۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 07 July 2020

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان در این آیین گفت: پروانه اکتشاف این محدوده ها برای اولین بار در کشور به نام فولاد مبارکه صادر شد تا این شرکت بتواند کارهای اکتشافی را در بخش پلی متال و کانسارهای فلزی انجام دهد.

 ایرج موفق اظهارداشت: مقدمات انجام این کار از سال گذشته با توجه به پیگیری های فولاد مبارکه فراهم شد و پهنه ای به وسعت حدود ۱۴ هزار متر مربع در اختیار این شرکت قرار گرفت و هفت پروانه اکتشاف برای نقاط امید بخش صادر شد.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه در این مرحله ۶ ماه فرصت دارد که گزارش اکتشاف های اولیه را به سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان ارائه کند و با قول مساعد مدیرعامل این شرکت مقرر شد که این کار تا چهار ماه آینده انجام شود و مراحل بعدی در دستور کار قرار گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: از سال گذشته تا کنون در تلاشیم تا بتوانیم سنگ آهن مورد نیاز فولاد مبارکه را تامین کنیم و در این زمینه جلسه های متعددی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان قلب تپنده فولاد کشور هستند و باید این اتفاق ویژه خیلی پیش از اینها برای این مجموعه انجام می‌شد.

 

 مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت:با توجه به اختلالاتی که در زنجیره تکمیل مواد معدنی بوجود آمده و بخش معدن به بخش فولاد وارد شده، مشکل در تامین مواد اولیه فولاد شامل کنسانتره آهن، گندله و آهن اسفنجی ایجاد شده و به همین دلیل به سمت تامین مواد مورد نیاز در معدن رفتیم.

حمیدرضا عظیمیان افزود: با درخواست کمک از سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان هفت منطقه به مساحت ۱۴۰ کیلومتر مربع در اختیار ما قرار گرفت و در مهلت قانونی ۶ ماهه نسبت به اکتشافات اولیه  اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در صورتیکه به مناطق امیدبخش و خوبی دست پیدا کردیم این معادن برای ادامه مسیر و بهره برداری در اختیار فولاد مبارکه قرار خواهند گرفت.

عظیمیان با اشاره به توافق خوب دیگر با رییس سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان داشتیم گفت: امیدواریم بتوانیم کارخانه کنسانتره در شمال اصفهان راه اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این کارخانه می‌تواند سنگ آهن استخراجی، معادن فولاد مبارکه را مورد استفاده قرار دهد و خبر خوبی هم برای معادن کوچک محسوب می‌شود که بتوانند با استفاده از ظرفیت این کنسانتره سازی، سنگ آهن را تحویل دهند و کنسانتره تحویل بگیرند.

 مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان اضافه کرد: راه اندازی کارخانه کنسانتره در شمال اصفهان ارزش افزوده‌ای برای معادن کوچک بخش خصوصی بدنبال خواهد داشت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار