گروه‌های مختلف به ترور «هشام الهاشمی» تحلیلگر برجسته عراقی که شامگاه دوشنبه انجام شد، واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۸۷۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱ 07 July 2020

به گزارش تابناک سمنان: سفارت آمریکا در بغداد به ترور هشام الهاشمی (تحلیلگر برجسته عراقی) واکنش نشان داد و در ژستی عوام‌فریبانه اعلام کرد: ترور هشام الهاشمی یک خسارت و زیان تراژدیک است، برای اینکه او گنجی ملی بود.

الحشد الشعبی عراق نیز شهادت «هشام الهاشمی» تحلیلگر برجسته عراقی که شامگاه دوشنبه توسط گروه تروریستی داعش ترور شد را تسلیت گفت. «مهند العقابی» مدیرکل روابط عمومی سازمان «الحشد الشعبی» عراق تصریح کرد کسانی از ترور الهاشمی سود می‌برند که خواستار زمینه‌چینی برای ماندن نیروهای آمریکایی در منطقه هستند.

همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در بیانیه‌ای عمل جنایتکارانه ترور هشام الهاشمی را به شدت محکوم کرد.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق نیز ساعاتی پس از ترور این تحلیلگر برجسته عراقی فرمانده لشکر اول رئیس پلیس فدرال را به دلیل ضعف در عملکرد برکنار کرد. 

 

شبکه الحره به نقل از یک روزنامه‌نگار عراقی که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد: هشام الهاشمی دو هفته قبل و در گفتگویی تلفنی به من گفته بود که به صورت مداوم تهدید به قتل می‌شود.

واکنش شخصیت‌های عراقی به ترور الهاشمی

نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون در پیامی توئیتری ترور تحلیلگر برجسته عراقی را محکوم کرد و درخصوص کشاندن عراق به هرج و مرج هشدار داد. وی این اقدام را تلاشی برای کشاندن عراق به هرج و مرج و کشتار از طریق اتهام زنی‌های متقابل عنوان کرد و گفت: چنین تحرکاتی بر وحدت موضع عراق تاثیر منفی خواهد گذاشت، از نقشه‌های دشمنان بر حذر باشید.

نماینده سازمان ملل در عراق نیز در بیانیه‌ای کوتاه ترور هشام الهاشمی را محکوم کرد. «جنین بلاسخارت» ترور این کارشناس امنیتی عراق را اقدامی بزدلانه توصیف کرد و از دولت عراق خواست هرچه سریعتر عاملان این ترور را شناسایی کرده و به دستگاه قضایی تحویل دهد.

قباد طالبانی، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، ترور پژوهشگر امنیتی عراق را به خانواده و دوستان و همکارانی که به دنبال وطنی امن، باثبات و شکوفا برای همه مردم بودند تسلیت گفت و ایادی خبیثی که این جنایت را مرتکب شدند به شدت محکوم کرد.

حیدر العبادی، رئیس ائتلاف نصر نیز با انتشار اشعاری در صفحه توئیتر خود ترور هشام الهاشمی را محکوم کرد.

عزت شابندر، یکی از سیاسیون عراق بلافاصله پس از انتشار خبر ترور هشام الهاشمی اعلام کرد که ترور سیاسی جنایت و سلاح طرف‌های ناتوان است. وی همچنین این حادثه را نشانه‌ای برای آغاز شیوع هرج و مرج دانست و در این خصوص هشدار داد.

گفتنی است؛ هشام الهاشمی، کارشناس مسائل امنیتی و راهبردی، شامگاه دوشنبه توسط یک گروه مسلح در نزدیکی منزلش در منطقه «زیونه» ترور شد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت ترور الهاشمی را بر عهده گرفت.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هم وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
بیچاره کشوری که ضعیف باشد غربیها هربلایی بخواهند سرشان میآورند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار