امام جمعه ایلام؛
امام‌ جمعه ایلام بر لزوم توزیع عادلانه امکانات رفاهی و فرهنگی در مناطق حاشیه شهر ایلام تاکید کرد و گفت: خدمات دهی به این محلات باید مستمر داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 07 July 2020

به گزارش تابناک ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار افزود: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از مهمترین خواسته‌های مردم از شهرداری و شورای شهر ایلام است.

وی ابراز کرد: خوشبختانه برخی کارهای شهرداری مثل احداث تقاطع‌های غیرهمسطح برای کاهش بار ترافیکی، کم شدن آلودگی هوا و کاهش مصرف بنزین قابل تقدیر است.

کریمی تبار عنوان کرد: شهرداری در زمینه آسفالت خیابان‌ها و احداث زائرسرای ایلامی‌ها در مشهد نیز عملکرد خوبی داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در ایلام ادامه داد: فضاسازی شهری باعث افزایش نشاط در مردم و سرزندگی آنها می‌شود، اما در این موارد نیز باید به فرهنگ اسلامی و ایرانی توجه شود و معماری شهری بر اساس آن پایه ریزی شود.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: از نکات قابل توجه برای شورا و شهرداری داشتن توجه به حاشیه شهر است، مردم ساکن در این نقاط از ناچاری مجبور به سکونت در چنین مکان‌هایی هستند اما در نگاه حاکمیت اسلامی باید توزیع عادلانه امکانات رفاهی و فرهنگی و رفع موانع توسعه اجتماعی مد نظر قرار گیرد و خدمات مستمر داشته باشد.

وی در خصوص اجرای عدالت اجتماعی و شهری اضافه کرد: سد معبر یکی از مواردی است که حق مردم از سوی برخی اصناف و کسبه یا دیگران نادیده گرفته شده و به حریم آنها تجاوز می‌شود.

کریمی تبار عنوان کرد: در این زمینه در برخورد با دستفروشان و ماشین‌های سیار فروشندگان با رعایت مصالح عمومی زیاده روی نشود، همراه با ضرب و شتم نباشد و برخورد ماموران با ملایمت باشد.

امام جمعه ایلام گفت: معضل بعدی متکدیان هستند، آنها در برخی جاها چهره شهر را زشت جلوه می‌دهند و به نوعی با آبروی شهر بازی می‌کنند، برخی از آنها باندی و برخی از خارج از استان به شهر می آیند و تکدی گری می‌کنند.

وی گفت: هر جا لازم بود دستگاه قضا برای جمع آوری این افراد ورود کند و افراد نیازمند از طریق نهادهای حمایتی دولتی و خصوصی حمایت شوند.

حجت الاسلام کریمی تبار در پایان از تلاش‌های شهرداری ایلام در بحث کرونا تقدیر کرد و گفت: در این روزهای سخت خصوصاً پاکبانان و آرامستان‌ها ارائه خدمات می‌کنند که ارزشمند است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار