تحلیل تابناک خوزستان از ماجرای انتخابات خانه مطبوعات استان؛
مطبوعاتِ خوزستان، سال هاست در سکوتِ اندیش مندانِ راست قامت، دچار بلیه ی بی انصافی و بی اخلاقی شده است، دردی که صغیر و کبیر رسانه را فراگرفته و کوته اندیشان پُربسامد در پس فریادهای گوش خراش شان اخلاق این شغلِ مقدس را آسیب زدند. رنجی که اصحاب رسانه در جریان انتخابات اخیر خانه مطبوعات متحمل شدند مولودِ سم پاشی جریانِ سهم خواه است!
کد خبر: ۸۷۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 06 July 2020

تابناک خوزستان:

این روزها که هراسِ آخرالزمانیِ کرونا به جانِ جهان افتاده و خیزشِ عظیم و خوفناکی را به راه انداخته است؛ خیلی ها مرگ را نسبت به قبل جدی تر گرفته اند و رعایت حق و انصاف در افعال، کردار و رفتارشان بیش از پیش هویدا شده است. تغییری که نشأت گرفته از ترسِ نبودِ خوش نامی است. این تغییر آدم را عوض می کند، معتبر می کند و به او جلا می دهد مثل سُمباده ای که برای پرداخت می کشند؛ اما در میان هستند کسانی که اعتبارشان را در هیاهوی بازی های این دنیا به دست می آوردند و دل خوشند به این دستاوردِ پوشالی! غافل از آن که در فراز و فرودهای تاریخ آن چه به جای می ماند نیک نامیِ انسان های حُر و با انصاف است.

مطبوعاتِ خوزستان، سال هاست در سکوتِ اندیش مندانِ راست قامت، دچار بلیه ی بی انصافی و بی اخلاقی شده است، دردی که صغیر و کبیر رسانه را فراگرفته و کوته اندیشان پُربسامد در پس فریادهای گوش خراش شان اخلاق این شغلِ مقدس را آسیب زدند. رنجی که اصحاب رسانه در جریان انتخابات اخیر خانه مطبوعات متحمل شدند مولودِ سم پاشی جریانِ سهم خواه است!
 
این انتخابات هم مانند همیشه درحالی شروع شد که خبرهایی از گوشه و کنار موسوم به لیست بستن ها به گوش می‌رسید. پس از انتخاب اعضاء هیئت مدیره  نوبت به انتخاب ارکان هیأت مدیره رسید.
جلسه هیئت مدیره برگزار و  غلامرضا فروغی نیا علی رغم اینکه از ائتلافی رای آورده بود که در اقلیت بودند اما به عنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب شد، مجید منادی نایب رئیس، فاطمه زورمند دبیر و نوال مدحجی خزانه دار شد، انتخاب مدیرعامل گام بعدی هیئت مدیره بود که برخی از اعضا قائل به تنفس و انتخاب در جلسه بعدی بودند ولی برخی دیگر از جمله رضا علیجانی مخالف تنفس و خو استار انتخاب فی المجلس بودند از این رو  گزینه خود را که حسن سلامت دوم بود را مطرح کرد، افتخار  فرج هم برای مدیرعاملی اعلام کاندیداتوری کرد و آقای فروغی نیا نیز مجید منادی را به عنوان گزینه دیگر مطرح کرد که ایشان نپذیرفت، در نهایت گزینه معرفی شده از بیرون با دو رای رقابت را به فرج با ۶ رای واگذار کرد و بگومگوها، حاشیه سازی‌ها  توهین‌ها از این جا آغاز شد.
به گزارش تابناک خوزستان، انتخاباتی که با حضور دو بازرس خانه کاملا رسمی و قانونی برگزار شد هر چند با یک دموکراسی ظاهری هم راه بود اما به مذاق عده‌ای خوش نیامد و پروژه ی تخریبِ مدیرعامل خانه مطبوعات در گروه‌های فضای مجازی کلید خورد تا شاید بتوانند با این تخریب‌ها به هدف خود یعنی تغییر و یا استعفای او برسند. 
" تخریب رقیب برای جمع کردن اعتبار" شیوه ای غیراخلاقی اما پُربازده ...
 
علی رغم اینکه فرد منتخب میان اکثریت خبرنگاران چهره‌ای قابل اعتماد، پاک دست، مسئولیت پذیر و دغدغه‌مند و در دوره‌ی گذشته‌ی هیئت مدیره خانه مطبوعات خود را برای سایرین اثبات کرده بود اما عده‌ای ظاهرا وجود او را خلاف مصلحت‌های شخصی و منافع خود می‌دانستند و به توهین‌های خود ادامه دادند تا جایی که این توهین ها به کلمات نابهنجار رسید و احساسات اکثر خبرنگاران را جریحه دار کرد. در نهایت هیئت مدیره‌ای که ۶ رای اعتماد به منتخب خود داده بود یک باره او را برکنار و فرد دیگری را جایگزین کردند که سابقه نیکی در برخورد با هم صنفان خود ندارد و تقریبا اغلب رسانه ای ها از گزند وی در امان نبوده اند و همین انتخاب موجی از نارضایتی را در میان اصحاب رسانه خاصه اعضای خانه مطبوعات به همراه داشته است. 
 
مسئله اصلی در این میان یک شخص نیست بلکه رویه ای است اشتباه که اگر در این مقطع جلوی آن گرفته نشود و با آن برخورد مناسبی شکل نگیرد، اثرات منفی و مخربی در بلند مدت بر مناسبات جامعه رسانه ای استان خوزستان خواهد داشت.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان نیز به عنوان نهاد بالادستی و متولی امور رسانه ها می تواند نقش پررنگ تری در این میان ایفا کند و بدای ساماندهی به وضع موجود ورود جدی نماید. 
 
 اما اقدامات و تصمیمات اخیر سوال هایی را در ذهن اهالی رسانه خوزستان متبادر ساخته است:
طبق چه قانونی هئیت مدیره می تواند انتخابات رسمی  را به راحتی از وجاهت بیندازد، و مجددا رای گیری کند؟
چه جریانی باعث فشار برای تغییر مدیر خانه می شود؟
چه افرادی می کوشند با این کار رأی هیأت مدیره خانه مطبوعات را زیرسوال ببرند؟
چرا یک فرد خوش سابقه و نجیب عزل و فردی که سابقه ی خوبی در برخورد با خبرنگاران نداشته، جایگزین وی می شود؟
 
خبرگزاری تابناک خوزستان آمادگی دارد که پاسخ به این پرسش ها را از سوی هیئت مدیره خانه مطبوعات، اصحاب رسانه و کارشناسان فرهنگی دریافت و منتشر نماید.
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار