طاهری در جلسه علنی مجلس:
نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: متأسفانه وزارت صمت هیچ گونه کنترل و نظارتی بر قیمت ها ندارد و قیمت کالاها به طرز فزاینده ای در حال افزایش است.
کد خبر: ۸۷۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ 05 July 2020

 

 

وزارت صمت هیچ کنترل و نظارتی بر قیمت ها ندارد

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، مصطفی طاهری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از ارائه گزارشی از سوی سرپرست وزارت صمت، گفت: در بورس کالا شاهد هستیم که صرفاً عده‌ای افراد خاص می‌توانند فعالیت داشته باشند که این مسئله باعث ایجاد رانت شده است و باید با این مسئله برخورد شود.

وی با انتقاد از نرخ کالاها به ویژه کالاهای اساسی گفت: هیچ کنترل و نظارتی بر قیمت‌ها وجود ندارد و شاهد هستیم حتی کالاهایی که تولید داخلی هستند، بدون هیچ دلیل و منطقی افزایش قیمت داشته اند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه فولاد هم شاهد هستیم که عده‌ای از افراد رانت خواری می‌کنند و این مسئله باعث شده که فولاد در بازار با قیمت بسیار زیادی به فروش برسد.

نظری: یخچال به قیمت پراید خرید و فروش می‌شود!

در ادامه جلسه، غنی نظری درباره گزارش مدرس خیابانی گفت: متأسفانه به دلیل ضعف برنامه ریزی در وزارت صمت، ما به سمت وابستگی به بیگانگان در حال حرکت هستیم.

وی با انتقاد از افزایش لحظه به لحظه قیمت‌ها گفت: آقای روحانی اگر معیشت مردم برای شما مهم است، پس چرا دلیل عزل رضا رحمانی از وزارت صمت را نمی‌گویید و علت آنچه وزیر صمت را معرفی نمی‌کنید، چیست؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بازار لوازم خانگی از کنترل وزارت صمت خارج شده به گونه‌ای که یخچال به قیمت پراید خرید و فروش می‌شود!

نظری گفت: گرانی در کشور بیداد می‌کند و معاونت حمایت از مصرف کنندگان هم هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت کنترل قیمت خودرو گفت: باید وزارت صمت برای شکستن انحصار خودروسازی اقدامات درخور را انجام دهد اما نه تنها در این راستا کاری انجام نمی‌دهد، بلکه شاهد هستیم که قیمت لاستیک ماشین هم به طرز فزاینده ای افزایش یافته است.

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار