پرویز ایده پور در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان پاوه گفت:حدود ۲ هزار از عرصه های طبیعی بوزین و مرخیل در شهرستان دچار آتش شده و خسارتی به درختان این منطقه وارد شده است.
کد خبر: ۸۷۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ 04 July 2020

پرویز ایده پور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: در ساعات ۲۰ : ۱۶ روز پنجشنبه دوازدههم تیرماه  با تلاش همه در این منطقه آتش سوزی با شیب تند ۸۰ درجه و گرمای بیش از ۴۷ درجه به طور کامل خاموش شد .

وی خاطر نشان کرد:در مدت آتش سوزی توپوگرافی منطقه به هیچ وجه اجازه استفاده از بالگرد رو به ما نمیداند و متاسفانه این حریق ۸ روز طول کشید حدود ۳ هزار هکتار از منابع طبیعی رو دچار حریق شد .

فرماندار شهرستان پاوه افزود:این مناطق حفاظت شده است شاید به قدری به حیات وحش ما خسارات خاصی وارده شده خسارتی به درختان این منطقه وارد شده و با توجه به اینکه مراتع این منطقه یک مراتع خاص خودش است و نیروهای جنگلی زیاد آسیب ندیدند.

ایده پور تصریح کرد: دراین آتش سوزی متاسفانه سه نفر از نیروهای فداکار محیط زیست را از دست دادیم هر چند تلاش برای حفاظت از منطقه بوزین مرخیل پاوه ادامه دارد  این منطقه بیش از ۲۳ هزار مساحت دارد .

وی اظهار کرد:سطحی که دچار آتش سوزی شد بیشترگونه های علفی و مرتعی هستند که این پوشش بسیار انبوهاست و گونه های که بیشتر دچار آسیب شده اند حشرات وجوندگان هستندولی گونه های بزرگ جثه  از لحاظ توان بدنی و هوشمتدی این قابلیت رو دارند که به محض تهدید در زیستگاه خود اون منطقه رو ترک کنند.

فرماندار شهرستان پاوه در پایان گفت:در ۱۳ سال گذشته این بزرگترین آتش سوزی در منطقه مرخیل پاوه بودکه این تهدید جدی برای محیط زیست است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار