خطیب جمعه کامفیروز عنوان کرد: نتیجه قوه‌ی قضائیه سالم، برخورد سریع و صحیح با مفسدین اقتصادی بوده که ثمره آن بهبود اوضاع معیشتی مردم است، از رو تحول بنیادین در قوه قضائیه می‌تواند زمینه ساز برطرف شدن مشکلات اقتصادی مردم باشد.
کد خبر: ۸۷۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 04 July 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام محمد تقی‌زاده در خطبه‌های این هفته ️نماز جمعه کامفیروز با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت امام علی بن موسی الرضا علیهما السلام و تبریک این میلاد فرخنده، بیان کرد: از میلاد بی‌بی فاطمه معصومه سلام الله علیها تا میلاد امام علی بن موسی الرضا علیهما السلام را دهه کرامت نامیدند چون ویژگی این دو بزرگوار تکریم مؤمنین بوده است. مسئولین نیز خصوصاً باید در این دهه، بجای شعارِ تکریم، همچون گذشته در عمل رو به ارج نهادن به افراد جامعه و رساندن آن‌ها به مقامی که در خور شأن ایرانیان است قدم بردارند.

تقی‌زاده با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحول در قوه قضائیه بیان کرد: تحولی که در اینجا مد نظر است، صرف برخورد با چند رشوه‌گیر خرد و کلان حتی امثال طبری نیست، گرچه این‌ها همگی خوب است. مراد از تحولی که باید از قوه قضائیه شروع شود و باید به دیگر قوا و تمام دستگاه‌ها تسری یابد، آن است که سیستم اداری‌، اجرایی، قضائی و تقنینی کشور، زیرساخت‌های آن به نحوی تنظیم شود و تغییر یابد که دیگر امثال طبری‌ها، زنجانی‌ها و خاوری‌ها نه از آن زاییده شود و نه در دامان آن پرورش یابد.

خطیب جمعه کامفیروز عنوان کرد: نتیجه قوه‌ی قضائیه سالم، برخورد سریع و صحیح با مفسدین اقتصادی بوده که ثمره آن بهبود اوضاع معیشتی مردم است، از رو تحول بنیادین در قوه قضائیه می‌تواند زمینه ساز برطرف شدن مشکلات اقتصادی مردم باشد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه ویروس فساد از کرونا ویروس خطرناک‌تر است، از برخوردهای اخیر قوه قضائیه با عاملین فساد اقتصادی تشکر و خطاب به مردم گفت: همانطور که ریشه‌کنی کووید ۱۹ علی رغم اینکه وزارت بهداشت و تیم پزشکی و درمانی کشور با تمام قوا به میدان آمدند اما بدون اراده همگانی و کمک مردمی و نیروهای جهادی، امکان پذیر نخواهد بود، فساد اقتصادی هم همینطور است یعنی هرچه که سیستم‌های قضائی و امنیتی کشور با فساد اقتصادی مبارزه کنند امت تا زمانی که اراده قطعی و واقعی مردم به برخورد با افراد مورد دار از لحاظ اقتصادی تعلق نگیرد، مشکل به راحتی حل نخواهد شد.

حجت الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: اولین برخورد کننده با یک رشوه گیر کوچک تا یک اختلاس‌گر بزرگ کشوری، باید خود مردم باشند بعد سیستم قضائی و دستگاه‌های امنیتی کشور. باید همه کمک کنند تا فرهنگ عمومی مردم در برخورد با مفسد اقتصادی و نهی از منکر مسئول متخلف، در جامعه نهادینه شود.

وی همچنین با خطاب قرار دادن مسئولین دلسوز و پرتلاش انقلاب گفت: آنچه که به مسئولیت و ریاست همه مسئولین اعتبار می‌دهد، اعتماد مردم است. آن قدرتی که پشتوانه و تکیه‌گاه مسئول برای نشستن بر مسند ریاست و قدرت است، اطمینان مردم به اوست لذا همه باید تلاش کنند تا با تقویت قدرت خرید مردم، بهبود وضعیت معیشتی و همچنین بالابردن ارزش پول مملکت، بجای اینکه سرمایه اصلی این نظام یعنی اعتماد مردمی و عمومی خدشه دار شود، روز به روز بر اعتماد مردم به مدیران و مسئولین نظام بیفزایند.

حجت الاسلام تقی‌زاده در پایان اشاره‌ای به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه مردم مظلوم سوریه کرد و در این رابطه گفت: عادت و خوی استکبار مظلوم کشیست. مردمی که در اوج حرمان زندگی می‌کنند تحریم چه چیزی را می‌خواهد از آن‌ها بگیرد؟ و می‌بینیم که هیچ یک از مدعیان حقوق بشر هم از این ظلم مضاعف بر مردم سوریه، صدایشان در نمی‌آید.
این تحریم‌ها بیش از پیش آبروی نداشته آمریکا را بر باد داد و شعار دفاع از حقوق بشر توسط آمریکا را به سخره گرفت.

خطیب جمعه کامفیروز گفت: البته محور مقاومت قطعاً این تحریم را مانند سایر تحریم‌ها به فرصت تبدیل خواهد کرد همانطور که تحریم ونزوئلا فصل جدیدی از تجارت را بر ما گشود. با این تحریم آمریکا، شرکت‌های اماراتی، سعودی و ترکی که اکنون در سوریه جولان می‌دهند، خاک این کشور را از ترس تحریم ترک خواهند کرد و به حول قوه الهی این دشمنی و عداوت باعث قدرت بیش از پیش ما خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار