فرماندار خوی؛
عابدی فرماندار خوی گفت : رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک تنها راه مطمئن جلوگیری از شیوع بیماری کرونا است
کد خبر: ۸۷۰۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ 03 July 2020

 به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی

سید محمد عابدی فرماندار و رئیس ستاد مبارزه با کرونا در نشست خبری با خبرنگاران گفت : : رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک تنها راه مطمئن جلوگیری از شیوع بیماری کرونا است .

وی در ادامه گفت : در پی عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های جدیدی از روز شنبه اعمال میشود .
عابدی افزود : اصناف ، کسبه و مغازه دارانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند و از ماسک استفاده ننمایند مغازه آنها پلمپ خواهد شد .
فرماندار خوی درمورد ازدهام مریضها وعدم رعایت بهداشت فردی درمطب هاخاطرنشان کرد : تمامی مطب های پزشکان و کلینیک های خصوصی و آزمایشگاه ها موظف شده اند که پروتکل های بهداشتی ازجمله رعایت فاصله گذاری و ماسک را در سالن انتظار بیماران رعایت نمایند که در صورت عدم رعایت موازین مطب و آزمایشگاه مورد نظر بسته خواهد شد .
عابدی همچنین افزود: پزشکان در مقابل حق ویزیت که از بیماران دریافت می کنند می توانند به بیماران ماسک رایگان تحویل دهند .

فرماندار خوی دلایل افزایش شیوع کرونا در خوی را جلگه ای بودن جغرافیای پزشکی و آب و هوای مرطوب ، مسافرت های غیرضروری مردم در شهرهای دیگر از جمله شهرستان جلفا و حضور خانواده ها در پارکهای و تفرج گاه های طبیعی و خانه باغ ها دانست.
وی به مسئله ضدعفونی کردن معابر و مناطق اشاره کرد و گفت : در مرحله اول مبارزه با جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ۱۷ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده استفاده شد که بخاطر تاثیر منفی ذرات آب ژاول در ریه های مردم و طبیعت استفاده از آن منسوخ شد .
سید محمد عابدی گفت : سی تی اسکن بیمارستان آیت الله خویی از روز جمعه راه اندازی شده و در خدمت بیماران قرار خواهد گرفت .
فرماندار خوی با اشاره به اینکه در هفته آینده ۵۰۰ هزار عدد ماسک در بین کادر درمانی ، بیماران و مردم توزیع خواهد شد گفت : تنها راه مطمئن جلو گیری از شیوع بیماری کرونا رعایت بهداشت فردی ، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است .
عابدی در پایان سخنان خود از خبرنگاران متعهد و دلسوز خواست برای انتقال نظرات مردم به مسئولین و حل مشکلات جامعه صادقانه در کنار مسئولین باشند و مسئولین شهر را در راه هرچه بهتر خدمت رسانی به مردم یاری نمایند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار