کد خبر: ۸۷۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ 02 July 2020

ساخت جاده جدید در مرز جمهوری آذربایجان و ایران با هدف تسهیل تردد

تابناک/ شرکت  دولتی راهسازی جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه از آغاز ساخت جاده جدید در مسیر شهر آستارای این کشور تا مرز جمهوری اسلامی ایران با هدف تسهیل تردد خودروها بین دو کشور خبر داد .

به گزارش رسانه های جمهوری آذربایجان، این جاده جدید  ۳.۰۵ کیلومتری جزو بزرگراه باکو – آستارا در مرز جمهوری اسلامی ایران است که دو سال پیش افتتاح شده بود.

  جاده جدید شهر آستارا – مرز جمهوری اسلامی ایران به عرض ۲۶.۵ متر و چهار باندی خواهد بود که  به پل جاده ای پیشبینی شده وصل خواهد  شد  و قرار است در مسیر این جاده یک تونل ۳۰  متری نیز احداث شود .

بنا به این گزارش ، پروژه ساخت پل جاده ای جدید به طول ۹۷.۵ متر و  به  عرض ۳۰.۵ متر در مرز مشترک دو کشور مدتی پیش آماده شده  و در آن دو باند برای حرکت خودروها و دو باند ذخیره دیگر و نیز ایجاد گذرگاه های عابر پیاده  ۲.۵ متری پیش بینی شده است .

  شرکت راهسازی جمهوری آذربایجان هدف از ساخت این جاده جدید را تامین حرکت راحت خودروها به جمهوری اسلامی ایران و بالعکس عنوان و اضافه کرد :  ساخت این جاده به رفع ترافیک شهری در آستارا نیز کمک خواهد کرد و کامیونهای باری بدون ورود به این شهر حرکت خود را ادامه خواهند داد .

  این شرکت برنامه ریزی کرده  که ساخت این جاده جدید را در سال جاری میلادی به پایان برساند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار