مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: بنا داریم امسال 60 هزار مترمکعب در روز به میزان تامین گاز برای صنایع اضافه کنیم.
کد خبر: ۸۷۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 02 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سیروس شهبازی ، با بیان اینکه صنایع معمولا نزدیک به 60 درصد مصرف گاز را - در ایامی که مصرف خانگی در فصل سرما زیاد نباشد- به خود اختصاص می‌دهند، اظهار کرد: از حدود 4.5 میلیارد مترمکعبی که سال گذشته مصرف گاز داشتیم سهم صنایع نزدیک به 2.5 میلیارد مترمکعب بود که از این میزان نیز حدود یک میلیارد مترمکعب مربوط به واحدهای صنعتی و 1.5 میلیارد مترمکعب مربوط به نیروگاه‌ها بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون 2438 واحد تولیدی در استان کرمانشاه از گاز طبیعی استفاده می‌کنند، یادآور شد: بنا داریم امسال میزان تامین گاز صنایع را بیشتر کنیم، بگونه‌ای که تا پایان سال 60 هزار مترمکعب در روز به میزان تامین گاز صنایع استان اضافه و جایگزین سایر سوخت‌ها شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اینکه این ظرفیت 60 هزار مترمکعب در روز نیاز چند واحد را پوشش می‌دهد، بستگی به بزرگی و میزان مصرف واحدها دارد و نمی‌توان رقم دقیق آن را برآورد کرد.

به گفته شهبازی، سال گذشته نیز بیش از 200 واحد صنعتی در استان گازرسانی شدند.

وی از اهمیت جایگزینی گاز با سایر سوخت‌های مورد نیاز صنایع هم یاد کرد که هم آلودگی زیست محیطی کمتری به همراه دارد و هم صرفه‌جویی در سوخت‌های فسیلی را رقم می‌زند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار