قزوین:
رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، همکاری بین بخشی نهاد‌ها و از همه مهم‌تر، مشارکت مردم می‌تواند موجب قطع زنجیره انتقال و کنترل بیماری شود.
کد خبر: ۸۶۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ 02 July 2020
 

 مشارکت مردم برای قطع زنجیره ویروس کرونا

 

 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان در نشست کنترل ویروس کرونا گفت: استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد و داوطلبان سلامت خصوصاً خانه مشارکت مردم در سلامت، در راستای اجرا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی در اماکن عمومی و مراسم بسیار موثر است.

وی افزود: در حوزه درمان، تخت‌های بیمارستانی و ظرفیت پذیرش و درمان بیماران سرپایی محدود است و آموزش و فرهنگ سازی، رعایت دستورات بهداشتی و پیشگیری، راه‌های مبارزه با این بیماری هستند.

به گفته مهرعلیان مسئولان و مشاوران سلامت ادارات با تشکیل شورای ارتقای سلامت، مسایل بهداشتی کارکنان و دستگاه را پیگیری و به مرحله اجرا برسانند.

حمید گلناری، مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری سلامت مرکز بهداشت شهرستان قزوین نیز گفت: همکاری دستگاه‌ها برای حساس سازی مردم در رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی مهم و ضروری است و کلیه دستگاه‌ها باید در این زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کنند.

عباس افلاطونی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان قزوین نیز به اهمیت نظارت‌ها و اقدامات بازدارنده اشاره کرد و گفت: تیم‌های نظارتی دستگاه‌ها مجدداً با شدت و به صورت مستمر باید بر رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری نظارت و با مُتخلفان برخورد کنند.

وی با تاکید بر ا ینکه مدیران دستگاه‌ها لازم است بستر حضور در نشست‌های دور سخنی را ایجاد کنند؛ اظهار کرد: غیبت مسؤولان در این نشست‌ها از طریق ادارات کل استان پیگیری خواهد شد.

افلاطونی از نمایندگان دستگاه‌ها خواست که اقدامات سازمان خود در این زمینه را به صورت مستمر به فرمانداری و مرکز بهداشت گزارش کنند تا امکان برنامه ریزی و پیگیری لازم فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار