کد خبر: ۸۶۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ 02 July 2020

 

 

تابناک/مشاور وزیر و مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانها وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در دو بحث سلامت جامعه و امنیت غذایی توجه خاصی به زیتون داشته و به همین دلیل زیتون به‌عنوان یک محصول راهبردی محسوب می‌شود.

زیتون یک محصول راهبردی در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، قدسی مشاور وزیر و مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانها وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان رودبار ضمن بازدید از باغ مدرن ۵۰۰هکتاری زیتون اتکا، در جریان روند توسعه و اصلاح باغات زیتون قرار گرفت و اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی در دو بحث سلامت جامعه و امنیت غذایی توجه خاصی به زیتون داشته و این محصول جایگاه ویژه ای دارد و به همین دلیل زیتون به عنوان یک محصول راهبردی محسوب می شود.

وی اشاره کرد: افزایش تولید روغن و ارتقاء بهره وری عوامل تولید دو شاخص مدنظر در وزارت جهاد کشاورزی است.

در این بازدید الماسی،  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: مجموع باغات زیتون مجتمع کشت و صنعت گیلان در منجیل یکی از بزرگترین باغات مدرن زیتون در استان است و این باغ‌ برای اقتصاد منطقه اهمیت بسیار دارد و به همین دلیل نوسازی جهت تولید محصول بیشتر و بهتر در آن رایج است.

وی افزود: این باغ ۵۰۰ هکتار وسعت دارد که در ۳۱۵ هکتار آن زیتون به روش نیمه متراکم کشت شده است و مجهز به سیستم آبیاری قطره ای است.

الماسی خاطر نشان کرد: ۲۲ هزار بهره بردار در ۹۱۵۰ هکتار باغات زیتون، تولید ۱۷۵۰۰ تن زیتون را رقم زدند و همچون سالهای قبل رتبه سوم تولید در کشور را به خود اختصاص دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار