در سه‌ماهه نخست سال جاری محقق شد؛
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد هرمزگان گفت: خیرین و مردم نوع‌دوست استان، در سه‌ماهه نخست سال جاری مبلغ 13 میلیارد و 572 میلیون تومان از طریق همکاری با مراکز نیکوکاری در سطح استان و مشارکت در برنامه‌های این نهاد به خانواده‌های نیازمند کمک کردند.
کد خبر: ۸۶۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸ 01 July 2020

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد؛ سیاوش عامری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان هرمزگان اظهار داشت: مراکز نیکوکاری باهدف نهادینه‌سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری ایجاد و با حمایت کمیته امداد، هیئت‌امنای مساجد و معتمدین محلی از سال ١٣٩٢ به‌صورت محله محور و با مدیریت مردمی در استان آغاز به کارکرده اند.
عامری گفت: خیرین و مردم نوع‌دوست استان، در سه‌ماهه نخست سال 99 مبلغ 13 میلیارد و 572 میلیون تومان از طریق همکاری با مراکز نیکوکاری در سطح استان و مشارکت در برنامه‌های این نهاد به خانواده‌های نیازمند کمک کردند که این میزان مشارکت مردمی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 47 درصد رشد داشته است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان هرمزگان افزود: از مجموع کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده مبلغ یک میلیارد و 994 میلیون تومان به‌صورت نقدی و 11 میلیارد و 578 میلیون تومان آن نیز غیر نقدی (کالا) بوده است.
این مقام مسئول یادآور شد: هم‌اکنون 98 مرکز نیکوکاری در سطح استان هرمزگان فعال هستند که ضمن شناسایی نیازمندان واقعی به‌عنوان پل ارتباطی بین نیازمندان و خیرین در حال خدمت‌رسانی به مردم می‌باشند و در محله‌ها و مساجد زمینه مشارکت و حضور فعال مردم را به‌منظور رفع مشکلات فقرا و محرومین فراهم کرده‌اند و تمامی کمک‌های پرداختی خیران به مراکز نیکوکاری توسط خود مردم به‌عنوان افراد معتمد محله جمع‌آوری و بین نیازمندان همان منطقه با حفظ عزت‌نفس و کرامت آن‌ها توزیع می‌شود.
عامری، گسترش عدالت اجتماعی و پیوند توانمندی‌های خیرین با نیازمندی‌های فقرا و محرومین جامعه را از کارکردهای مراکز نیکوکاری کمیته امداد برشمرد و گفت: توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، شناسایی ظرفیت‌های مردمی، شناسایی نیازمندان واقعی، شناسایی خیرین و پایداری مشارکت آن‌ها، شفاف‌سازی و افزایش اعتماد عمومی ازجمله اهداف و دستاوردهای راه‌اندازی مراکز نیکوکاری می‌باشد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار