کد خبر: ۸۶۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸ 01 July 2020

 

شناسایی 203 نخبه تحت پوشش کمیته امداد در گیلان

تابناک/مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به شناسایی ۲۰۳ نخبه تحت پوشش این نهاد در استان، گفت: هدف از شناسایی این افراد، حمایت و بهره گیری از استعداد و توانمندی آنها است.

به گزارش ایلنا از رشت، عباس اهرابی با اشاره به شناسایی ۲۰۳ نخبه تحت پوشش کمیته امداد گیلان، اظهار کرد: این اقدام با هدف حمایت جدی از نخبگان و بهره گیری از استعداد علمی و فرهنگی آنها در راستای غنای فعالیت‌های فرهنگی این نهاد انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه در میان خانواده بزرگ کمیته امداد، نخبگان و فرهیختگانی هستند که می‌توانند در اجرای طرح‌های فرهنگی، اقتصادی و علمی و قرآنی کمک کنند، افزود: به دنبال بهره گیری از توانمندی این نخبگان هستیم.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با تحت پوشش قرار دادن ۱۲۴ هزار و ۲۵۹ خانوار موفق شده زمینه خدمت رسانی را فراهم کند و در این راستا خدمات متنوعی به مددجویان ارائه می‌شود.

اهرابی گفت: از این میان نخبگان شناسایی شده ۱۲۸ نفر دانش آموز، ۴۸ نفر دانشجو، ۱۱ نفر طلبه علوم دینی و ۱۶ نفر از غیر محصلان هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان گیلان، با برشمردن زمینه‌های نخبگی، تصریح کرد: کمیته امداد استان در حوزه‌های علمی – پژوهشی، اختراعات، ورزشی، فرهنگی – هنری، علوم قرآنی و تحصیلی اقدام به شناسایی مددجویان نخبه کرده است.

وی، با بیان اینکه از میان نخبگان شناسایی شده، دانشجویان دارای مقالات برتر علمی isc، isa و همایشی، تألیف و ترجمه کتاب علمی هستند، افزود: تعداد ۵ دانشجو عضو بنیاد ملی نخبگان هستند.

اهرابی، ادامه داد: در این طرح مددجویان دارای مقام‌های اول تا سوم جهانی تا استانی در رشته‌های مختلف ورزشی، مقام‌های برتر کشوری در مسابقات و رویدادهای هنری، حافظین ۵ تا ۳۰ جز قرآن کریم، مقام‌های اول تا سوم مسابقات بین المللی تا شهرستانی در رشته‌های مختلف قرآنی شناسایی شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان، افزود: مددجویان دارای اختراعات با کد ثبت، رتبه‌های برتر کنکور سراسری، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب دارای معدل بالا، رتبه‌های برتر جشنواره‌ها و مسابقات علمی خوارزمی، رازی و جابربن حیان و دانش آموزان مدارس سمپاد و تیزهوشان از دیگر مددجویان نخبه شناسایی شده باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار