خدام حرم امام رضا(ع) با حضور در محل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پزشکان و کادر درمانی استان به عنوان مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا تجلیل کردند.
کد خبر: ۸۶۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 01 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سیدمحمد جعفر امامیان مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کرماشناه، امروز(یازدهم تیر) در ابتدای این مراسم با تجلیل از ماه‌ها رشادت و مجاهدت کادر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، خادمان رضوی نیز بنابر بر وظیفه ای که در قبال جامعه دارند، اقدام به حضور فعال در تمامی عرصه های مبارزه با این بیماری کردند.

وی افزود: خادمیاران تخصصی در بیمارستانها حضور یافته و مابقی خدام در عرصه های مختلف ضدعفونی اماکن عمومی، کارگاه های تولید ماسک و دستکش و ...در این مدت خدمات رسانی کرده و این اقدامات جهادگرانه همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به شروع طرح نسیم مهر رضوی در دوران شیوع کرونا گفت: در این طرح خدام رضوی در بیمارستانها حضور پیدا کرده و از کادر بهداشت و درمان تقدیر می‌کنند که این امر نقش موثری در ارتقا روحیه کادر درمان دارد.

امامیان به اجرای طرح مواسات و همدلی هم اشاره کرد و افزود: در این طرح که از امسال شروع شده و بویژه در ماه مبارک رمضان با استقبال خوبی همراه شد، دستگیری از نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا در دستور کار قرار دارد که خوشبختانه در راستای اجرای این طرح بیش از 10 هزار بسته معیشتی در میان نیازمندان استان توزیع شد.

وی افزود: امروز هم حداقل کاری که می توانستیم در راستای تقدیر از کادر بهداشت و درمان داشته باشیم این بود که در جمع آنها حاضر شده و همراه با خادمان رضوی از تلاش مجاهدانه آنها تقدیر کنیم.

این مسئول تصریح کرد: حضور پرچم مطهر امام رضا(ع) که ولی نعمت تمام ما ایرانیان هستند می تواند انرژی مضاعفی به جهادگران عرصه سلامت ببخشد و توان آنها را برای مبارزه با این بیماری تقویت کند.

حجت الاسلام زحمتکش هم به نیابت از خادمان رضوی در این مراسم از زحمات کادر بهداشت و درمان استان تقدیر کرد وافزود: پیامبر اکرم(ص) حدیثی دارند که مضمون آن این است که اگر فردی شبی را در کنار بیماری سپری کرده و در درمان درد او تلاش کند، ثواب لحظه لحظه آن به عنوان یک مجاهد در راه خدا نوشته می شود.

وی در ادامه به تشابه ویروس کرونا با ویروس گناه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بسیار تلاش می‌کنیم که از ورود این ویروس به بدن پیشگیری شود و به جای حالت دفاعی، حالت تهاجمی گرفته و با استفاده از ماسک و دستکش و تقویت سیستم ایمنی تلاش داریم مانع ورود ویروس به بدن شویم. ویروس گناه هم به همین شکل است و باید برای مقابله با این ویروس هم راه پیشگیری را در پیش بگیریم و باید سیستم ایمنی معنوی خود را در برابر آن تقویت کنیم.

وی افزود: یکی از بهترین راه ها برای تقویت سیستم ایمنی معنوی، ارتباط با ائمه اطهار(ع) است و در میان این بزرگوران امام رضا(ع) برای ما ایرانیان جایگاه خاصی دارد و می توانیم از این امام بزرگوار کمک بگیریم.

زحمتکش تصریح کرد: وجود پرچم مطهر تنها یک بهانه است و این پرچم تنها سفیری از جانب امام رضا(ع) است و بهانه ای برای ارتباط با آن حضرت است.

وی افزود: امسال تبرک و بوسیدن پرچم مطهر ممنوع است. می دانیم دل های بسیاری در گرو تبرک به این پرچم هستند، اما رعایت پروتکل های بهداشتی برای ما در اولویت است و امیدواریم این پرچم بهانه ای برای تمسک جستن به حضرت رضا(ع) و ارتباط با این امام بزرگوار و انگیزه و انرژی برای کادر بهداشت و درمان باشد.

در پایان این مراسم از جمعی از نیروهای مراکز 16 ساعته به نمایندگی از کادر بهداشت و درمان استان کرمانشاه تجلیل شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار