کد خبر: ۸۶۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 01 July 2020

 

قوانین دست و پاگیر ضربه جدی به صنعتگران وارد می کند

 

تابناک/عضو اتاق بازرگانی قم با اشاره به اینکه قوانین برای کمک کردن و مسیر درست دادن به صنعت ایجاد شده اند گفت: بعضی از قوانین واردات و صادرات برای تولیدکنندگان دست و پاگیر است و نه تنها کمکی به پیشرفت صنعت نمی کند بلکه سرعت رشد صنایع را کاهش داده و به آنها صدمات جدی وارد می کند.

محمد حیدری در گفت و گو با خبرنگار رویداد امروز، با اشاره به اینکه زیرساخت شهرک های صنعتی قم به روز نیست بیان داشت: اصول شهرسازی در ساخت شهرک هایی که قبلا احداث شده اند رعایت نشده است و باید تلاش کنیم شهرک های صنعتی جدید را که قرار هست خصوصی ساخته شود با علم به روز بسازیم.

عضو اتاق بازرگانی قم با بیان اینکه نبود متخصص بیشترین آسیب را به صنایع می زند، عنوان کرد: اگر قرار باشد یک واحد تولیدی شروع به فعالیت کند از نظر نیروهای متخصص با کمبود مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه جوانان تحصیل کرده به صورت تئوری در بخش صنایع اطلاعات دارند و از مهارت عملی کم بهره هستند، گفت: اگر بخواهیم آینده صنعت را تامین کنیم باید راه ارتباطی دانشجویانی که در رشت صنعت تحصیل می کنند را برای ارتباط با واحدهای تولیدی هموار کنیم .

این فعال اقتصادی با تاکید براینکه در حال حاضر صنعت قم با کمبود تکنسین مواجه است، عنوان کرد: باید تعامل دانشجویان را با شرکت ها و واحدهای تولیدی بیش از پیش نزدیک کرد که بهترین گزینه برای واسطه گری اتاق بازرگانی است.

حیدری با بیان اینکه هزینه های تولید در استان قم بالا است، تصریح کرد: یکی از این هزینه ها سرویس رفت و برگشت کارگران است و در این راستا لازم است محل سکونت نیروهای کار را به این شهرک ها نزدیک کرد زیرا طولانی بودن مسیر برای رفتن به محل کار موجب بی انگیزگی می شود.

وی با تاکید براینکه ادغام صنعت، معدت و تجارت بزرگترین آسیب را به هر سه واحد وارد کرده است، گفت: اگر بخش صنایع و بازرگانی از یکدیگر تفکیک می شد برطرف کردن بسیاری از مشکلات آسان تر بود.

این فعال اقتصادی در قم با بیان اینکه قوانین دست و پاگیر بیشترین آسیب را به صنعتگران زده است، گفت: برخی از اجناس و قطعات صنعتی به دلیل وارداتی بودن باید با دلار تهیه شود که به دلیل تورم ها کمر تولید کننده ها را خمیده کرده است.

حیدری ادامه داد: تولید کنندها سربازان خط مقدم مقابله با جبهه هستند اما برخی افراد با قرار دادن چوب لای چرخ تولید کنندگان قدرت حرکت را از آنان می گیرند.

عضو اتاق بازرگانی قم در پایان با اشاره به اینکه در این شرایط تحریم های خارجی تولیدکنندگان را با مشکلاتی مواجه کرده است گفت: مسئولین باید برنامه ریزی کنند و تحریم های داخلی را کم کرده و با این روش صدماتی که به تولیدکننده گان وارد می شود کنترل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار