کد خبر: ۸۶۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ 01 July 2020

گرانی لبنیات به جیب دامدار نمی‌رود

تابناک/ رئیس اتحادیه دامداران گیلان گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها، پول گران شدن لبنیات به جیب هیچ دامداری نمی‌رود و تداوم این امر صنعت دامپروی استان را به سمت ورشکستگی می‌برد.

عباس یوسفی در گفت و گو با ایسنا در خصوص قیمت جدیدی که از هر لیتر شیر از دامداران خریداری خواهد شد، گفت: قیمت جدید مصوب شده اما هنوز ابلاغ نشده و اجرایی شدن آن کمی زمان می‌برد.

وی افزود: مقرر شده هر لیتر شیر ۳۰۰۰ تومان از دامداران خریداری شود، این در حالیست که هزینه تمام شده هر لیتر شیر برای دامداران گیلان بیش از ۴۰۰۰ تومان است.

یوسفی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی سبوس گندم و افزایش ۱۰ درصدی قیمت جو و ذرت، ادامه داد: این افزایش قیمت نهاده‌ها دامداران را با مشکلات جدی مواجه  کرده است.

وی با بیان اینکه باید به جای افزایش قیمت خرید شیر از دامداران، قیمت نهاده‌ها کنترل شود، گفت: افزایش قیمت نهاده‌ها موجب شده که از افزایش قیمت جدید شیر هیچ پولی از این گرانی به جیب دامداران نرود.

رییس اتحادیه دامداران گیلان با بیان اینکه افزایش قیمت لبنیات موجب خواهد شد که میزان مصرف مواد لبنی مورد نیاز مردم کاهش یابد، خاطرنشان کرد: مصرف شیر از مواد اساسی مور نیاز مردم به خصوص کودکان است و مرم مجبورند حداقل برای تامین رشد کودکان هم که شده، لبنیات بخرند و به این ترتیب ناچار به کم کردن دیگر هزینه‌های زندگی خود می‌شوند.

یوسفی تصریح کرد: لازم است تدابیر ویژه‌ای از سوی مسئولین ذیربط صورت بگیرد تا از افزایش قیمت بی رویه نهاده‌ها جلوگیری شود تداوم افزایش قیمت نهاده‌ها صنعت دامپروری گیلان را به ورشکستگی می‌رساند.

یوسفی با بیان اینکه اتحادیه دامداران گیلان ۷۲ هزار نفر عضو دارد، خاطرنشان کرد: به طور میانگین روزانه ۱۴۰ تن شیر در گیلان تولید می‌شود و کیفیت شیر استان نیز از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

وی تصریح کرد: شهرستان‌های املش، رودسر، فومن و شفت در صدر جدول تولید شیر گیلان قرار دارند.

رییس اتحادیه دامداران گیلان، یکی دیگر از مشکلات دامداران استان را بدهی میلیاردی صاحبان واحدهای کارخانجات لبنی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر کارخانجات ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به دامداران استان بدهکارند و نبود نقدینگی لازم موجب می‌شود که معیشت دامداران به سختی بیفتد.

یوسفی افزود: نهاده‌ها باید با قیمت منصفانه‌تری در اختیار دامداران قرار داده شود، تا هزینه تمام شده تولید شده کمتر شود و بازار متعادلی را در کشور داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار