تحقیقات صورت گرفته بر روی زنان اقلیت اویغور نشان می دهد که هزاران نفر از آنان مجبور به جلوگیری از بارداری، سقط جنین شده اند.
کد خبر: ۸۶۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹ 29 June 2020

مقامات دولت چین برای کاهش نرخ زاد و ولد در میان اویغورها اقدامات گسترده ای را انجام می دهند.

 این کارزار از چهار سال پیش در منطقه سین کیانگ در شمال غرب چین آغاز شده که بسیاری از آن به عنوان نسل کشی جمعیتی نام می برند.

تحقیقات صورت گرفته بر روی زنان اقلیت اویغور نشان می دهد که هزاران نفر از آنان مجبور به جلوگیری از بارداری، سقط جنین شده اند. در حالی که استفاده از IUD ها و عقیم سازی در چین کاهش یافته اما در سین کیانگ به شدت در حال افزایش است.

گلنار اومرزاخ یک شهروند اویغور به دستور مقامات دولتی مجبور به استفاده از IUD شده است. او می گوید: آنها ما را 2685 دلار به دلیل داشتن بیش از دو فرزند جریمه کردند و هشدار دادند که همسرم را به اردوگاه منتقل می کنند. بیش از یک میلیون مسلمان اویغور در اردوگاه های بازآموزی اسکان داده شده اند.

چین وجود مراکز آموزشی را برای این افراد مورد تایید قرار داده اما تاکید کرده است که هدف از چنین کاری جلوگیری از رشد تروریسم در این منطقه و دور نگهداشتن آنها از هر اقدام تروریستی است.

میزان زاد و ولد در مناطق اویغورنشین چین از سال 2015 تا 2018 بیش از 60 درصد کاهش یافته است. براساس تحقیقات صورت گرفته سین کیانگ یکی از مناطق با رشد سریع جمعیت به کمترین سرعت رشد جمعیت تبدیل شده است.

وزارت خارجه چین و مقامات دولتی در سین کیانگ به درخواست های متعدد برای اظهارنظر در این باره پاسخ نداده اند.

دستکم 15 اویغور به دلیل داشتن بچه های زیاد زندانی شده اند. تعدادی از آنان حتی به ده ها سال زندان محکوم شده اند.

یک زن اویغور که مدتی زندانی بوده می گوید در طول بازجویی ها مکرر به شکمش لگد می زدند. او افزود: حالا دیگر نمی توانم بچه دار شوم و همواره شکم درد و خونریزی دارم.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار