در نامه ای به بوریس جانسون؛
رسانه های انگلیس اوایل روز یکشنبه از استعفای قریب الوقوع یکی از مقامات بلندپایه دولت این کشور از دو سمت وزیر مشاور کابینه و مشاور امنیت ملی انگلیس خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱ 29 June 2020

 

 

مشاور امنیت ملی انگلیس از سمت خود استعفا داد

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، به نقل از اسپوتنیک، در پی عزم «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس برای تجدید ساختار کابینه این کشور و تمرکز بر موضوعات پسابرگزیت رسانه‌های انگلیس در ساعات ابتدایی روز یکشنبه گزارش دادند که یک مقام بلندپایه این کشور قرار است به زودی از سمت خود کناره گیری کند.

به گزارش این رسانه‌های محلی، سِر «مارک سِدویل» وزیر مشاور در کابینه بوریس جانسون و مشاور امنیت ملی انگلیس در نامه‌ای خطاب به نخست وزیر این کشور کناره گیری خود از این دو سمت را اعلام کرد.

گفته می‌شود که «دیوید فراست» مذاکره کننده ارشد برگزیت جانشین سدویل در مقام مشاور امنیت ملی انگلیس خواهد شد.

مارک سدویل در نامه خود نوشت: «دو سال پیش، هنگامی که مقام سلف بیمار شد، نخست وزیر پیشین [ترزا می] از من خواست تا به عنوان وزیر کابینه منصوب شوم و شما از من خواستید تا در جریان [مذاکرات] برگزیت و دوران انتخابات به حمایت از شما ادامه دهم. در مرحله حاد بحران کووید -۱۹ باقی ماندن در این پست آشکارا اقدامی بجا بود. اما همانطور که شما در هفته جاری بیان کردید، دولت اکنون بر بازیابی و بازسازی داخلی و جهانی تمرکز کرده است».

جانسون نیز با تمجید از خدمات این مقام مستعفی از وی خواست تا هدایت هیأت جی ۷ را در همایش امنیت اقتصاد جهانی برعهده گیرد.

گفتنی است که مارک سدویل در سال ۲۰۱۷ با حکم «ترزا می» نخست وزیر پیشین انگلیس در مقام مشاور امنیت ملی این کشور فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۲۰۱۸ نیز به سمت وزیر مشاور کابینه منصوب شد.

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار