همراه با موج جدیدِ روسیه هراسی؛
رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا در واکنش به انتشار گزارشی در خصوص تعیین جایزه برای کشتار نیروهای آمریکا در افغانستان از سوی مأموران روسیه، خواستار وضع تحریمهای جدید علیه مسکو شد.
کد خبر: ۸۶۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱ 29 June 2020

 

 

سناتور «چاک شومر» خواستار وضع «تحریمهای سنگین» علیه مسکو شد

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، به نقل از راشاتودی، در پی انتشار گزارشی در روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر تبانی روسیه- طالبان برای کشتار نظامیان آمریکا در خاک افغانستان، سناتور «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا خواستار وضع تحریم‌های جدید و سنگین علیه مسکو شد.

شومر در این باره به روزنامه نگاران گفت: «در لایحه دفاعی جدید، که این هفته آن را به بحث می‌گذاریم، لازم است که تحریم‌های سنگینی علیه روسیه وضع کنیم».

گفتنی است که روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که طبق گزارش اطلاعاتی که به شخص دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ارائه شده است، مسکو به شبه نظامیان طالبان برای کشتار نیروهای نظامی آمریکا پیشنهاد پاداش داده است.

در مقابل، ترامپ روز یکشنبه دریافت هرگونه گزارش اطلاعاتی در خصوص این موضوع را رد و ادعا کرد که حتی «مایک پنس» معاونش و «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید از این گزارشها اطلاعی ندارند. در ادامه ترامپ روزنامه نیویورک تایمز را به نشر اخبار کذب و جعلی متهم کرد.

از سوی دیگر، سفارت روسیه در آمریکا نیز با رد ادعاهای روزنامه نیویورک تایمز، از دولت ترامپ خواست تا نسبت به تهدیدهای صورت گرفته علیه هیأت دیپلماتیک این کشور در خاک آمریکا پس از انتشار این گزارش دست به اقدام زند.

گروه طالبان نیز ضمن رد اتهامات مطروحه از سوی روزنامه نیویورک تایمز، آن را تلاشی برای مانع تراشی در روند خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک افغانستان خواند.

منبع : مهر

برچسب ها: روسیه ، امریکا ، طالبان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار