نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: کلید بسیاری از دردها و مشکلات استان در دستان نمایندگان مجلس است.
کد خبر: ۸۶۸۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 28 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،آیت الله مصطفی علما رد نشست با مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بر رفع مشکلات مردم تاکید کرد و افزود: همانگونه که بارها و بارها گفته‌ام، استان کرمانشاه سرزمین بسیار ثروتمندی است و منابع و ذخایر استان منحصر به فرد است، اما متأسفانه به دلیل عدم مدیریت درست علمی و منطقی جزو استانهای بسیار فقیر بوده و در خصوص آمار بیکاری جزو استانهای اول کشور هستیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، آیت الله علما اظهار کرد: مردم باید مطالبه‌گر باشند و مدام از مسئولین مطالبه گری داشته باشند، شاید با این روش برخی مسوولین کم‌کار حرکتی کنند و استان کرمانشاه به جایگاه شایسته خود برسد.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: گاهی طرح هایی برای اجرا در سطح استان توسط سرمایه گذاران پیشنهاد می شود، ولی متأسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی توسط مسئولین استان عمده این طرح‌ها برگشت خورده و در جای دیگری اجرایی می‌شوند.

امام جمعه کرمانشاه به استعداد استان برای کشت برنج اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در استان کرمانشاه زمین های کشاورزی، استعداد و بازدهی خوبی برای کشت برنج داریم و در گذشته هم این محصول در استان کشت می شد، با این روش هم می شود در آمدزایی خوبی برای کشاورزان بوجود آورد و هم اینکه نیاز استان را به این محصول بسیار مهم برطرف ساخت.

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه نیز در این نشست گفت: برای نیل به اهداف کلان استان و رفع مشکلات مردم، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، در اصلی ترین کمیسون های مجلس که مشکلات استان را می توان در آن جا بهتر پیگیری کرد، حضور دارند.

وی افزود: اراده نمایندگان بر این قرار گرفته که با همه وجود مشکلات حوزه های انتخابیه خود را پیگیری کرده و در رفع آن بکوشند.

حجت الاسلام حسینی کیا نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی هم گفت: تلاش می کنیم بتوانیم تمامی واحدهای نیمه تعطیل استان که بعضاً فقط با ۷۰ درصد بازدهی فعالیت دارند را فعال کنیم.

علی رضایی نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین نیز از آمادگی نمایندگان استان برای رفع مشکلات مردم خبر داد و گفت: اراده نمایندگان فعلی استان بر این قرار دارد که در رفع مشکلات مردم هماهنگ باشند.

آرش لهونی نماینده منطقه اورامانات هم از عزم جدی نمایندگان استان برای رفع تنگناها و مشکلات مردم خبر داد و افزود: یکی از اولویت های مجمع نمایندگان رسیدگی به معیشت مردم و رفع مشکلات آنان می باشد.

شهریار حیدری نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز در این نشست گفت: دغدغه همه نمایندگان رسیدگی به معیشت مردم است، زیرا استان ما استان ثروتمندی است و نباید مردم در تنگنا باشند.

همچنین محمد رشیدی نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه استان کرمانشاه قطب کشاورزی کشور است، گفت: استان کرمانشاه دارای ظرفیت های بی بدیلی در بخش کشاورزی می باشد، اما متأسفانه این سرمایه های عظیم خدادای مغفول مانده و به درستی مدیریت نشده است.

وی با انتقاد از عدم جذب سرمایه در استان افزود: توقع این است مدیران استان برای رفع این تنگناها همکاری همه جانبه ای با مجمع نمایندگان داشته باشند تا با همدلی و اتحاد محیط مناسبی برای جذب سرمایه سرمایه داران فراهم کنیم.

رشیدی از صادرات قاچاق دام از استان به عنوان معظلی بزرگ یاد و تأکید کرد: متأسفانه صادرات قاچاق دام به دامداری استان ضربه زده است.

وی گفت: در خصوص جنگل ها و مراتع هم یکی از بهترین و غنی ترین سرمایه ها را دراستان داریم، اما به دلیل سوءمدیریت در آستانه نابودی هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار