مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی فارس گفت: از ۲۳۹ هزار هکتار مزارع گندم در استان ۸۲۰ هزارتن گندم برداشت شده است.
کد خبر: ۸۶۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳ 27 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: احمد دهقان مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی فارس بیان کرد: حجم خرید گندم تولیدی در استان از ۶۷۰ هزار تن عبور کرده و پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت حدود یک میلیون ۴۰۰ هزار تن گندم برداشت و بیش از یک میلیون ۲۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید شود.

او، با اشاره به بارندگی‌های بسیار خوب پارسال، و کشت گندم در ۲۶۷ هزار زمین‌های آبی و ۱۴۵ هزار هکتار اراضی دیم تصریح کرد: از سال ۸۵ تاکنون این اولین سالی است که بیش از ۹۹ درصد از گندم‌های کشت شده به مرحله برداشت می‌رسد.

دهقان ادامه داد: در سال‌های اخیر حدود ۱۵ تا ۳۰ درصد مزارع گندم به دلیل کمبود آب، بارندگی و برخی عوامل محیطی به برداشت نمی‌رسید که در برخی از حوزه‌ها مانند آبخور رودخانه کر شامل شهرستان‌های خرامه و مرودشت می توان آن را مشاهده کرد.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی فارس افزود: تاکنون از ۲۳۹ هزار هکتار مزارع گندم در استان ۸۲۰ هزارتن گندم برداشت شد که تاکنون ۶۷۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف و نیاز کشاورزان در فارس، بصورت تضمینی خریداری شده است.

او، با اشاره به اینکه برداشت گندم در حوزه جنوبی فارس پایان یافته، اضافه کرد: در حال حاضر برداشت گندم در مرکز استان در حال انجام است.

دهقان اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن با خرید تضمینی در اختیار دولت قرار گیرد.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه میزان تولید گندم امسال معادل کل خرید پارسال بوده است، تاکید کرد: نتظار می رود گندم خریداری شده از بخش خصوصی و تشکل‌ها در سامانه خرید دولت ثبت شود تا آمار دقیق تری از میزان تولید این محصول در فارس اعلام شود.

او، با تاکید بر اینکه ۴۱۲ هزار هکتار از اراضی فارس امسال زیر کشت گندم قرار گرفته است، بیان کرد: برداشت گندم در استان از نیمه فروردین ماه در جنوب استان آغاز شده که شهریورماه در شمال فارس به پایان می‌رسد.

برچسب ها: برداشت ، گندم ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار