قیس الخزعلی:
دبیرکل عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد در صورتی که نظامیان آمریکا به طریق مسالمت آمیز از این کشور خارج نشوند احدی نمی تواند رزمندگان مقاومت را از مبارزه با آنها برای اخراج از عراق منع نماید.
کد خبر: ۸۶۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶ 27 June 2020

 

 

کسی نمی تواند مانع مبارزه برای اخراج آمریکایی ها از عراق شود

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، دبیرکل عصائب اهل الحق عراق بازداشت تعدادی از نیروهای حشدشعبی این کشور توسط دستگاه مبارزه با تروریسم و به دستور نخست وزیر را «هرج و مرجی بزرگ» نامید.

«قیس الخزعلی» در گفتگو با شبکه العهد عراق گفت: دادخواست قضائی برای بازداشت نیروهای حشدشعبی وجود ندارد بلکه این اقدام با دستور مستقیم نخست وزیر انجام شده است.

دبیرکل عصائب اهل حق تأکید کرد: هیچ مقام عراقی پیش از الکاظمی جرأت نکرده بود که گروه‌های مقاومت عراقی را هدف قرار دهد و نخست وزیر بهتر است وارد مواجهه با حشدشعبی نشود چرا که آنها نماینده مردم هستند.

وی افزود: در صورتی که نیروهای آمریکایی از راه مسالمت آمیز از عراق خارج نشوند کسی نمی‌تواند رزمندگان مقاومت را از مبارزه با آنها برای اخراج از عراق منع کند. هیچیک از گروه‌های مقاومت نهادهای دولتی عراق در منطقه الخضراء را هدف قرار نمی‌دهند.

الخزعلی ادامه داد: دولت الکاظمی یک دولت موقت با هدف برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام و عبور دادن عراق از شرایط امنیتی کنونی است نه بیشتر.

دبیرکل عصائب اهل الحق با اشاره به اینکه تلاش‌هایی خارجی برای ضربه زدن به حشدشعبی وجود دارد، گفت: بیانیه عملیات مشترک درخصوص حمله به مقر حشدشعبی توسط آمریکایی‌ها نوشته شده است. عملیات مشترک به هنگام ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بیانیه ای در این سطح صادر نکرد.

الخزعلی درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق هم افزود: ارتش ترکیه روز جمعه در کردستان هلی بورن انجام داد و دولت هیچ اقدامی نکرد.

وی همچنین تصریح کرد که دولت واکنشی به پرواز دائم هواپیماهای آمریکایی در عراق نشان نمی‌دهد.

دبیرکل عصائب اهل الحق باقی ماندن نیروهای آمریکایی در عراق را به ویژه پس از رأی پارلمان به اخراج آنها اشغالگری برشمرد.

گفتنی است که نیروهای مبارزه با تروریسم عراق (زیر نظر آمریکا) پنج شنبه شب با حمله به مقر تیپ ۴۵ حشدشعبی وابسته به کتائب حزب الله در منطقه الدوره بغداد، ۱۳ نفر را بازداشت کردند.

در همین حال، فرماندهی عملیات مشترک عراق روز جمعه جزئیاتی از حمله به مواضع گردان‌های حزب‌الله این کشور و بازداشت تعدادی از نیروهای آن را اعلام کرد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که بازداشت نیروهای گردان‌های حزب‌الله عراق بنا به دستورات قضائی صادره از دستگاه قضائی کشور صورت گرفت.

فرماندهی عملیات مشترک عراق هم چنین مدعی شد آنچه که شب گذشته رخ داده، باعث خدشه دار شدن وجهه نیروهای حشد شعبی نشده است بلکه این حمله علیه مقرهای افراد مسلح که مدعی عضویت در حشد شعبی بودند انجام شده است.

این نهاد عراقی خاطرنشان کرد که هیچکدام از افراد بازداشت شده تا کنون آزاد نشده‌اند و این مسأله به تصمیم سیستم قضائی کشور بستگی دارد.

پیش از این اخباری در خصوص آزاد شدن افراد بازداشت شده طی شب گذشته منتشر شده بود.

لازم به ذکر است که حمله نیروهای عراقی به مقر گردان‌های حزب‌الله عراق و بازداشت تعدادی از افراد موجی از واکنش‌های منفی را به دنبال داشته است.

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار