رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به فرسودگی بیمارستانهای اصفهان، گفت: هیچ بیمارستانی پس از انقلاب در این شهر تاسیس نشده است و عملیات در این زمینه توسعه ای بوده است.
کد خبر: ۸۶۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳ 26 June 2020

طاهره چنگیز در بازدید از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به مقایسه اعتبارات پژوهشی کشور در هفت دانشگاه در سال‌های ۹۶-۹۹، اظهار کرد: یک عقب ماندگی از نظر اعتبارات پژوهشی دانشگاه و مؤسسه وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه بودجه پژوهشی مطلق و سرانه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به صورت قابل ملاحظه‌ای کمتر از سایر دانشگاه‌ها است، افزود: رویکرد ما در این دانشگاه جامعه محوری و افزایش بهره‌وری است بنابراین پژوهش‌ها را با هدف توسعه پیگیری می‌کنیم.

وی از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، حمایت از پروژه‌های پژوهشی در حوزه فناوری سلامت را خواستار شد و گفت: حمایت در این حوزه مشکل جامعه را حل می‌کند و بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

وی به فرسودگی بیمارستان‌های استان اصفهان اشاره کرد و افزود: هیچ بیمارستان دولتی بعد از انقلاب در اصفهان ساخته نشده است و همه توسعه بوده است؛ جدیدترین آن بیمارستان الزهرا است که سال ۱۳۵۲ تأسیس شد؛ در این راستا باید بیمارستان‌های مرجع و جدید جایگزین بیمارستان‌های میراثی با قدمت ۷۰ سال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: احداث بیمارستان فارابی در مساحت ۹۶ هکتار ضروری است تا اگر روزی بیمارستان الزهرا با ۸۰۰ تخت فعالیت امکان فعالیت نداشت بیمارستان فارابی را داشته باشیم.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار