سرپرست فدراسیون پزشکی ورشی گفت: وضعیت کرونا قابل پیش بینی نیست و برای فصل بعد بر اساس شرایط ملی و جهانی تصمیم گرفته می‌شود، به دلیل اینکه مسابقات مقدماتی جام جهانی در مهرماه برگزار می‌شود، اردوها باید آغاز شود.
کد خبر: ۸۶۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴ 25 June 2020

به گفته مهرزاد خلیلیان با شروع فعالیت لیگ فوتبال و باز شدن استخرها در مناطق زرد در پی مجوزهای وزارت بهداشت و بیانیه شماره ۱۷، نظارت بیشتری لازم است که با کمک هیئت‌های پزشکی استان‌ها شرایط استانداردی را ایجاد کنیم.

خلیلیان عنوان کرد: با شروع لیگ برتر فوتبال که شب گذشته با حضور افسران سلامت آغاز به کار کردند؛ امیدواریم با کمک باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال ۹ هفته باقی مانده از لیگ را با سلامتی و امنیت پشت سر بگذاریم.

وی یکی از موضوعات مهم را معیشت مردم دانست و عنوان کرد: در اصفهان در حدود ۴۰۰-۵۰۰ باشگاه ورزشی داریم که هر یک به طور میانگین چهار یا پنج پرسنل دارد، سه چهار ماه تمام مراکز ورزشی تعطیل بود و ما نامه‌های زیادی از سوی باشگاه‌های ورزشی برای بازگشایی دریافت می‌کردیم.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: همه تلاش و خواهش ما برای درست اجرا شدن پروتکل‌های بهداشتی است.

خلیلیان اضافه کرد: استخرها باید ۵۰ درصد ظرفیت خود افراد را پذیرش کنند، جگوزی و سونای مرطوب تعطیل و به هر نفر دو و نیم متر فضا اختصاص داده شود. آب با کلر غلظت سه پی‌پی‌ام یک ضدویروس قوی است. الویت نظارت را بر استخرها قرار دادیم.

وی از اخذ مجوز فعالیت مدارس فوتبال خبر داد اذعان کرد: محیط‌های باز نسبت به محیط‌های بسته امن تر است.

خلیلیان با اشاره به اینکه محیط‌های بسته نیازمند توجه نظارت بیشتری است یادآور شد: ورزش‌های تماسی و درگیر شونده مثل کاراته، تکواندو، بوکس و کشتی نباید انجام شود، اما بخش‌های نمایشی و تمرینی با مربی مانند شمشیر بازی مشکلی ندارد. مسابقات این رشته همچنان ممنوع است، اما بقیه مسابقات مجوز گرفته‌اند و مسابقات جهانی و آسیایی نیز شروع شده است.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به سرگردانی گروه‌های کوهنوردی و پذیرش نشدن از سمت دهیاری‌ها با وجود مجوز، گفت: گروه‌های کوهنوری نباید سرگردان باشند.برای کوه نوری که در یک فضای آزاد است و فاصله فیزیکی حفظ می‌شود حق ندارند جلوگیری کرده و سلیقه‌ای عمل کنند. 

به گفته وی فعالیت استخرها برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر بیماری کووید - ۱۹ فقط با ۵۰ درصد ظرفیت مجاز است اما سونای بخار(مرطوب) و جکوزی آنها نباید فعال باشند.

خلیلیان گفت:طبق اعلام یکی از مسئولان وزارت بهداشت، پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری نمازهای جمعه و برگزاری تمرینات ورزشی ۸۰ درصد رعایت شده و رضایت وجود دارد.

اما سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در ادامه در مورد رونمایی کتاب خود با عنوان معجزه پنجم و محتوای آن توضیح داد: این کتاب به زمان مدیرعاملی من در سپاهان و قهرمانی این تیم در لیگ برتر باز می گردد. در فوتبال ایران کمتر کتابی نوشته می‌شود و به همین دلیل تصمیم گرفتم این کتاب را برای مستندسازی و ثبت تاریخ شفاهی بنویسم و امیدوارم نوشتن این کتاب حرکتی تأثیرگذار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار