کد خبر: ۸۶۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱ 25 June 2020
 
تابناک/بر اساس تازه ترین آمار، تا کنون بیش از نه میلیون و 446 نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از 482 هزار نفر در اثر این بیماری فوت کرده اند.
ویروس کرونا در حالی که از محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه به تدریج در برخی نقاط جهان کاسته می‌شود، همچنان در قلمرو‌های جدیدی شیوع می‌یابد و قربانی می‌گیرد. شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان از 9 میلیون و 446 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش اعتدال، روند افزایش مبتلایان به بیماری کووید-19 که تاکنون در 215 کشور مختلف جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-19 به بیش از 482 هزار نفر رسیده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها 5 میلیون و 105 هزار و 721 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 تاکنون بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده اند.

شیوع ویروس کرونا در چهار کشور آمریکا، برزیل، روسیه و هند با شتاب بیشتری نسبت به سایر کشورها همچنان ادامه دارد.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است و در حال حاضر هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل، پرو، شیلی و مکزیک به کانون های جدید برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آمارها حاکی از آن است که موارد ابتلا به بیماری کووید-19 و فوت ناشی از آن در منطقه های هندوستان و آمریکای لاتین نسبت به دیگر نقاط جهان با سرعت بیشتری رو به افزایش است.

تاکنون در بسیاری از کشورهای درگیر کروناویروس جدید محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع این عفونت برداشته شده و علاوه بر بازگشایی کسب و کارها، امکان سفر و تردد برای افراد فراهم شده است.

کشورهای روسیه، هند، بریتانیا، اسپانیا، پرو، شیلی، ایتالیا و ایران به ترتیب جایگاههای سوم تا دهم جدول تعداد مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز چهارشنبه 4 تیر 1399 (24 ژوئن 2020 میلادی) را در اینجا دنبال کنید.
 
آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان+ جدول
آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان+ جدول
 
کرونا؛ احتمال افزایش مبتلایان به ۱۰ میلیون تن در جهان
سازمان بهداشت جهانی پیش‌بینی می‌کند که شمار مبتلایان به کرونا تا هفته آینده به ۱۰ میلیون تن در سراسر جهان افزایش یابد.

بیش از ۹ میلیون و ۴۴۰ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ تاکنون به سازمان بهداشت جهانی گزارش شده است. به گفته تدروس آدهانوم، رئيس سازمان بهداشت جهانی در ژنو، کرونا تاکنون جان بیش از ۴۸۰ هزار تن را گرفته است.

وی گفته که در اولین ماه شیوع کرونا کمتر از ۱۰ هزار مورد ابتلا و در ماه گذشته حدود ۴ میلیون مورد گزارش شده است. رئيس سازمان بهداشت جهانی این آمار را "یک یادآوری برای هوشیار بودن" در رابطه با "وظیفه‌ای فوری" نامیده که باید هر کاری در راستای توقف انتقال این بیماری و نجات دادن جان انسان‌ها انجام داد.

آمریکا در صدر بیش‌ترین آمار مبتلایان به کرونا؛ بیش از دو میلیون و 447 هزار نفر
ایالات متحده آمریکا با بیش از دو میلیون و 447 هزار مورد ابتلا به کرونا بیش‌ترین شمار مبتلایان به این بیماری را در جهان ثبت کرده است. بر اساس آمار دانشگاه جانزهاپکینز تاکنون 123 هزار و 941 تن در این کشور به دلیل کرونا جان باخته‌اند.

شیوع کرونا در برزیل همچنان رو به افزایش است
وزارت بهداشت برزیل از مرگ هزار ۳۷۴ تن از بیماران کرونا در این کشور در طی یک‌روز گذشته خبر داده‌اند. این بیش‌ترین آمار مرگ و میر روزانه پس از چهارم ژوئن در برزیل محسوب می‌شود. در این روز هزار و ۴۷۳ تن جان باختند.

برزیل پس از ایالات متحده آمریکا بیش‌ترین شمار مبتلایان به کرونا ثبت کرده است. برآورد می‌شود که شمار واقعی مبتلایان به انجام ناکافی آزمایش، بیش از آمار اعلام شده باشد.

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری این کشور پیش‌تر تهدید شیوع کرونا را ناچیز شمرده بود و در رابطه با تعطیلی و اعمال محدودیت‌های اجتماعی در شماری از ایالات با فرمانداران مخالفت کرده بود.
 
بیش از یک میلیون 157 هزار مبتلا و بیش از 52 هزار و 951 فوتی در برزیل ثبت شده است.

ثبت 154 فوتی جدید کرونا در روسیه
دولت روسیه از ابتلای 7 هزار 176 تن دیگر به ویروس کووید-19 در 24 ساعت گذشته خبر داده است. بر این اساس روسیه مجموع مبتلایان کرونا را تاکنون 606 هزار و 881 تن اعلام کرده است. تعداد فوتی‌های کرونا در روسیه نیز به 8 هزار و 513 تن رسیده است.
 
کرونا در هند؛ بیش از 16 هزار نفر در یک روز مبتلا شدند
مقامات دولت هند می‌گویند که در 24 ساعت گذشته 16 هزار و 857 تن در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

در هفته‌های اخیر به شمار روزانه مبتلایان کرونا در هند افزوده شده است. مجموع شمار مبتلایان به کرونا در هند 472 هزار و 972 تن گزارش شده است. به این ترتیب هند پس از ایالات متحده، برزیل و روسیه در جایگاه چهارمین کانون شیوع کرونا قرار دارد.

14 هزار  و 907 نفر در این کشور در اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
 
کرونا در اسپانیا
آمار شیوع کرونا در اسپانیا نشان می‌هد تعداد فوتی‌های کرونا به 28 هزار و 327 تن رسیده است. این آمار همچنین از ابتلای 294 هزار و 166 به ویروس کووید-19حکایت دارد.
اسپانیا ششمین آمار مرگ بر اثر کرونا را در جهان دارد. با این حال سرعت مرگ و میر در این کشور به شدت کاهش یافته و در 24 ساعت گذشته 2 مورد مورد فوتی گزارش شده است.
 
کرونا؛ در انگلستان ۵۱ تن به جان باختگان افزوده شد
نظام خدمات بهداشت و درمان در انگلستان از مرگ ۵۱ تن دیگر از مبتلایان به کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها خبر داده است. بر این اساس شمار جان باختگان کرونا در انگلستان به ۲۸ هزار و ۴۳۵ تن افزایش یافته است. این افراد بین ۴۸ تا ۹۶ ساله بوده‌ و همگی بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.
 
طی بیست و چهار ساعت گذشته تعداد موارد فوتی در کل بریتانیا به 652 نفر رسیده است. تعداد موارد ابتلا در این منطقه بیش از سیصد و 6 هزار نفر است و تا کنون بیش از 43081 نفر در این کشورجان خود را به دلیل ابتلا به کووید از دست داده‌اند.
 
نیمی از کارکنان سوئیس‌پورت در بریتانیا بی‌کار می‌شوند
شرکت حمل و نقل هوایی سوئیس‌پورت قصد دارد تا نیمی از کارکنانش را در بریتانیا تعدیل کند. این اقدام به دلیل اثرات ناشی از شیوع کرونا است و سبب بی‌کار شدن ۴ هزار و ۵۵۶ تن می‌شود. مدیران شرکت سوئیس‌پورت می‌گویند که به منظور حفط این شرکت مجبور به تعدیل نیرو هستند.

سوئیس‌پورت در فرودگاه‌های سراسر بریتانیا از جمله هیترو و گتویک در لندن فعال است. در پی وضع ممنوعیت‌هایی برای سفر از سوی دولت‌ها و اعمال مقررات مقابله با شیوع کرونا، سفر هوایی در سراسر جهان تقریبا متوقف شده است. این مقررات بر حمل هوایی کالا هم اعمال شده است.

آزمایش واکسن کرونا در بریتانیا آغاز شد
آزمایش یک واکسن جدید برای مقابله با ویروس کرونا روی بدن جمعی از داوطلبان در بریتانیا آغاز شد. قرار است حدود ۳۰۰ تن در هفته‌های آتی به عنوان بخشی از آزمایش پژوهشگران در کالج سلطنتی لندن، این واکسن جدید را بزنند.

نتیجه آزمایش‌ این واکسن روی حیوانات نشان می‌دهد که سبب مصونیت موثر می‌شود و بی‌خطر است. کارشناسان در دانشگاه آکسفورد آزمایش روی انسان را آغاز کرده‌اند. این آزمون‌ها همزمان با حدود ۱۲۰ برنامه تولید واکسن کرونا در سراسر جهان است.

قرار است پس از اولین مرحله، آزمایش دیگری در ماه اکتبر با مشارکت ۶ هزار تن انجام شود. گروه محققان کالج سلطنتی لندن امیدوارند که این واکسن بتواند از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی در بریتانیا و خارج از این کشور توزیع شود.

دولت بریتانیا برای این پژوهش بودجه‌ای بالغ بر ۴۱ میلیون پوند اختصاص داده است. همچنین ۵ میلیون پوند هم از منابع اهدایی دیگر در این طرح در نظر گرفته شده است.

کرونا در آلمان
آلمان از 192 هزار و 977 مورد ابتلا به ویروس کرونا و فوت 8990 بیمار کووید-19خبر داده است.
 
تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایتالیا
شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایتالیا تاکنون به 34 هزار و 675 تن رسیده است که این کشور را پس از ایالات متحده آمریکا، برزیل و انگلیس در جایگاه چهارم جهان از لحاظ قربانیان کرونا قرار می‌دهد.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایتالیا نیز به 260 هزار و 810 نفر رسیده است که ایتالیا را نهمین کشور جهان از لحاظ مبتلایان قرار داده است.
 
کرونا در پرو
در پرو طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموع مبتلایان به این بیماری به 260 هزار و 810 نفر رسیده است. همچنین در مجموع تاکنون 8404 نفر از مبتلایان به این بیماری در پرو جان خود را از دست داده‌اند. این کشور از لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه هفتم جهان قرار گرفته است.

کرونا در فرانسه
فرانسه تایید کرده که بیش از 161 هزار و 348 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 29731 هزار نفر هم درگذشته‌اند.

اتحادیه اروپا درباره بازگشایی مرز به روی 'کشورهای غیراروپایی' تصمیم می‌گیرد
سفیران اتحادیه اروپا برای تصمیم‌گیری درباره بازگشایی مرزهای خود به روی مسافران کشورهای غیراروپایی به گفت‌وگو می‌نشینند. موعد مورد بحث برای این بازگشایی روز اول ژوئیه است و احتمال می‌رود که ممنوعیت ورود برای مسافران از ایالات متحده آمریکا باقی بماند.

شماری از کشورهای اروپایی علاقمند به فعال شدن دوباره صنعت گردشگری و استقبال از مسافران هستند با این حال جمعی دیگر از اعضای این اتحادیه از تدوام شیوع ویروس کرونا ابراز نگرانی می‌کنند.

27 کشور اتحادیه اروپا باید در مرحله اول بر سر تدابیری که باید از سوی کشورهای غیراروپایی رعایت شود به توافق برسند. تهیه فهرستی از کشورهایی که مسافران مجاز به خواهند بود از آن‌ها به اروپا سفر کنند در مرحله دوم این مذاکرات است.

با توجه به آمار مبتلایان به کرونا در ایالات متحده آمریکا، روسیه و برزیل احتمال می‌رود که درباره سفر از این کشورها توافقی صورت نگیرد.
 
کرونا در ترکیه
شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در نرکیه با ثبت 24 فوتی دیگر طی 24 ساعت گذشته به 5 هزار و 25 تن و تعداد افراد مبتلا به 191 هزار و 657 نفر رسیده است.
 
کرونا در عربستان سعودی
در عربستان سعودی بیش از 167 هزار تن در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده و کرونا جان هزار و 387 تن را گرفته است.
 
کرونا در چین
افزایش موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در پکن نگرانی‌ها در مورد آغاز موج دوم شیوع کروناویروس در چین را به همراه داشته است. شمار کل مبتلایان در این کشور با افزایش 12 نفر تاکنون 83 هزار و 430 نفر گزارش شده است.
 
آمار رسمی کرونا در افغانستان؛ شناسایی ۲۳۴ مورد ابتلا و ۲۱ مرگ در شبانه روز گذشته
وزارت صحت/بهداشت افغانستان می‌گوید در شبانه روز گذشته تنها ۶۵۱ نمونه مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در لابراتوارهای این کشور مورد آزمایش قرار گرفته که از این میان ۲۳۴ مورد مثبت تشخیص شده است.

این آمار، کمترین میزان ابتلا به ویروس کرونا در هفته‌های گذشته در این کشور را نشان می‌دهد. براساس آمار رسمی، در حال حاض مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۲۹ هزار و ۷۱۵ نفر رسیده است.

همچنین براساس اطلاعات وزارت بهداشت در مدت یادشده ۲۱ از مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در افغانستان جان باخته‌اند که با این رقم مجموعی جان باختگان به ۶۳۹ نفر می‌رسد.

وزارت بهداشت گفته تاکنون در حدود ۱۰ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور بهبود یافته‌اند.
 
کرونا در افغانستان؛ بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ویژه کرونا برای نیروهای پلیس در کابل افتتاح شد
در خبرنامه وزارت داخله/کشور افغانستان آمده که این بیمارستان با هزینه ۲۹۰ میلیون افغانی (۳ میلیون و ۸۱۶ هزار دلار) بازسازی و تجهیز شده است.

محمد مسعود اندرابی سرپرست و نامزد وزیر وزارت امور داخله حین افتتاح گفت که افراد پلیس و خانواده‌های آنها در این شفاخانه بستری و تداوی خواهند شد.

قرار است در روزهای آینده، در ولایت‌های هرات، ننگرهار، بلخ، کندهار، هلمند و پکتیا واحدهای پنجاه بستر/تختخوابی مخصوص کووید-۱۹ برای درمان نیروهای پلیس، تجهیز و به کار آغاز کند.
 
۱۳۳ نفر دیگر در ایران بر اثر کرونا جان باختند
در ایران سخنگوی وزارت بهداشت، گفته : تاکنون ۲۱۲ هزار و ۵۰۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۹۹۶ نفر رسید.

به گفته سیما سادات لاری در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۴۰ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور ۲۱۲ هزار و ۵۰۱ رسید.

لاری گفته که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۹ هزار و ۹۹۶ نفر رسید.
 
معاون وزیر بهداشت ایران : ۴۰ درصد مردم در برخی استانها به کرونا مبتلا شده اند
در ایران معاون بهداشت وزیر بهداشت، گفته: در برخی استانها مثل قم و گیلان حدود ۴۰ درصد مردم به کرونا مبتلا شده اند. در تهران این میزان حدود ۱۵درصد جمعیت است و در استانهای دیگر کمتر است.

علیرضا رئیسی امروز در نشست خبری ، گفته. در برخی استانها ۴ درصد یا ۵ درصد میزان درگیری با کرونا بوده است.برخی ۱۰ تا ۱۲ درصد، در استان تهران حدود ۱۵ درصد بوده . قم و گیلان بالای ۴۰ درصد درگیر شده اند.

او گفته اگر قرار به ایمنی جمعی باشد این میزان بالای ۶۵ درصد درگیری باشد.

استان کرمان در وضعیت پرخطر و بسیار پرخطر کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفته استان کرمان از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت پرخطر و بسیار پرخطر قرار دارد.

او همچنین نسبت به وضعیت بدتر و موج دوم ویروس کرونا دراین استان هشدار داده است.

دکتر "مهدی شفیعی"گفته :« طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۰ مورد جدید بستری ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در سطح استان کرمان وجود داشته ».

وی با بیان اینکه در حال حاضر با تشخیص قطعی کرونا، ۱۴۲ نفر در بیمارستان های سطح استان بستری هستند گفته : این میزان آمار بستری شده ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان نسبت به هفته ها و روزهای گذشته بسیار بالا بوده که نشان می دهد گروه های پرخطر جامعه بیشتر در حال درگیر شدن با این بیماری هستند.

وزیر بهداشت ایران: برخی استان‌ها در اوج پیک اول کرونا است
در ایران وزیر بهداشت گفته که استان‌هایی مانند کردستان، آذربایجان‌غربی، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کرمانشاه در اوج پیک اول کرونا است و استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی، فارس و خراسان رضوی ممکن است در روزهای آینده پیک بیماری را تجربه کنند.

سعید نمکی در اولین جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم گفته که پروتکل‌های بازگشایی مشاغل و صنایع نوشته شده و برای ۱۳۰۰ حرفه، پروتکل بهداشتی تحت عنوان فاصله گذاری هوشمند نوشته و ابلاغ شده است.

کرونا در کشور‌های آفریقایی
آمار‌ها نشان می‌دهند که 57 کشور در قاره آفریقا با ویروس کرونا درگیر هستند و  330 هزار و 35 نفر مبتلا و 8 هزار و 688 مورد فوتی در این کشور‌ها به ثبت رسیده است.
در این قاره موارد ابتلا به بیماری کووید-19و مرگ و میر ناشی از آن رو به افزایش است. آفریقای جنوبی، مصر، نیجریه، غنا و کامرون به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان در این قاره را داشته اند.
 
کرونا در مکزیک
مکزیک تا کنون بیش از 191 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونارا ثبت کرده است که از آن جمله 23 هزار و 377 نفر جان خودرا از دست داده اند.
 
نگرانی صلیب سرخ از 'نابرابری جنسیتی در دسترسی زنان به آزمایش کرونا' در کشورهای فقیر
جمعیت صلیب سرخ جهانی در گزارش تازه خود از نابرابری جنسیتی دسترسی به تست ویروس کرونا در کشورهای فقیر به ویژه در پاکستان، افغانستان، سومالی، یمن، چاد و جمهوری آفریقای مرکزی اظهار نگرانی کرده است.

در گزارش آمده که در این کشورها موارد شناسایی شده کووید-۱۹ کمتر از ۳۰ درصد اعلام شده که نشان می‌دهد، زنان دسترسی کافی به تست کرونا نداشته است.

در یمن ، ۷۵٪ موارد مرد و ۲۵٪ زن هستند. در پاکستان، چاد و جمهوری آفریقای مرکزی، ۷۴٪ موارد مرد و ۲۶٪ زن هستند. در سومالی و افغانستان، ۷۲٪ موارد مرد و ۲۸٪ زن هستند.

اما، در کشورهای ثروتمند، نابرابری جنسیتی در تعداد موارد کرونا به نسبت جهانی با موارد زن برابر یا بسیار نزدیک ۵۰ درصد بوده است، مانند ایالات متحده (۵۱٪ زن)، آلمان (۵۲٪ زن)، انگلیس (۵۴٪ زن)، بلژیک (۶۳٪ زن) و سوئد (۵۹٪ زن) هستند.
 
سازمان بهداشت جهانی: امکان آزمایش کرونا در سراسر آفریقا فراهم شده
رئیس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که اکنون در تمامی کشورهای قاره آفریقا آزمایشگاه‌هایی وجود دارد که می‌توانند آزمایش کرونا انجام دهند.

تدروس آدهانوم علاوه بر اعلام این خبر در تازه‌ترین کنفرانس این سازمان هشدار داده که شیوع کرونا افزایش یافته است. وی گفته که تنها در یک هفته، یک میلیون ابتلا به کووید -۱۹ به ثبت رسیده است.

رئیس سازمان بهداشت جهانی پیش‌تر از کشورها خواسته بود تا پیش از لغو محدودیت‌های مربوط به مقابله با شیوع این بیماری، توانایی آزمایش و ردیابی نظام بهداشت و درمان خود را در نظر داشته باشند.
 

جنجال بر سر خروج زودهنگام مسافران از قرنطینه در نیوزیلند
دولت نیوزیلند با انتقادهای فراوانی درباره "مرخص کردن زودهنگام مسافران از قرنطینه بدون آزمایش کرونا" رو به رو شده است.

۵۵ تن از افراد مقیم نیوزیلند بین ۹ تا ۱۶ ژوئن پس از بازگشت به این کشور از معافیت برای ترک قرنطینه ۱۴ روزه برخوردار شده‌اند. از این شمار فقط ۴ تن آزمایش کرونا داده بودند.

گزارش‌ها حاکی است که ۵۰ تن از افراد مشمول معافیت، بدون آزمایش کرونا قرنطینه را ترک کرده‌اند. وزارت بهداشت نیوزیلند اعلام کرده که اکنون نتیجه آزمایش ۳۹ تن از این افراد منفی بوده، ۴ تن در انتظار نتیجه آزمایش بوده و از مابقی افراد به دلیل در دسترس نبودن آزمایش گرفته نشده است.

هفته گذشته در نیوزیلند ۲ ابتلای تازه به کرونا گزارش شد. این دو بیمار از بریتانیا به این کشور وارد شده بودند.
 

نقض محدودیت‌های اجتماعی با برپایی مراسم سالگرد انقلاب تایلند
ده‌ها تن از کنشگران و دانشجویان در بانکوک، پایتخت تایلند به مناسبت گرامی‌داشت هشتاد و هشتمین سالگرد انقلاب ۱۹۳۲ تجمعی مسالمت‌آمیز برپا کردند. این رویداد به حدود هشت قرن سلطنت مطلقه در تایلند پایان داده است.

این مراسم در حالی برپا شد که دولت تایلند برای مقابله با شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های اجتماعی وضع کرده است. ۲۴ ژوئن در تایلند به روزی تاریخی برای گروه‌های مدافع دموکراسی بدل شده است.

تجمع‌کنندگان بامداد امروز علاوه بر بانکوک در ۱۲ استان منع گردهمایی را نقض کردند. این کشور همچنان به دلیل شیوع کرونا در وضعیت اضطراری به سر می‌برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار