کد خبر: ۸۶۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 24 June 2020

نماینده آستارا از بخش‌خصوصی برای اجرای طرح آبرسانی دعوت کرد

تابناک/ نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای پروژه آبرسانی از رودخانه چلوند به شهر آستارا نیازمند سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی است و با توجه به فراهم بودن بستر ساخت تاسیسات، از پیمانکاران فعال برای اجرای آن دعوت می‌شود.

غلامرضا مرحبا روز چهارشنبه در بازدید از تاسیسات آبرسانی تعدادی از روستاهای آستارا اظهار کرد: این شهرستان از مناطق پربارش، اما تاسیسات آبرسانی آن فرسوده است و در بیشتر ایام سال، با مشکلاتی در تامین آب مواجه هستیم.

وی بیان کرد: با شروع فصل گرما و حضور انبوه گردشگران، بحران‌های آبی در شهر و روستا آغاز می شود و آب های زیرزمینی فاقد کیفیت و چاه های عمیق کشاورزی نیازمند لایروبی است.

وی ادامه داد: پمپ های آب برخی روستاهای آستارا فرسوده و فاقد کارایی لازم است و این امر باعث افت فشار یا قطعی آب برخی روستاها می شود.

نماینده مردم آستارا گفت: در طول سال های گذشته سرمایه گذاری مناسبی برای آبرسانی به آستارا صورت نگرفته و بخشی از تاسیسات آب، بدون توجه به اصول پدافند غیرعامل راه اندازی شده است.

وی افزود: تاسیسات آبرسانی بهارستان آستارا فرسوده شده و برای تامین آب شرب ناکافی است و در صورت‌ تکمیل سد لاستیکی نیز، مشکل تنش‌ آبی در این شهرستان برطرف نخواهد شد و باید تاسیسات آبرسانی به روز و منابع جدید تعریف شود.

شهر آستارا حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت و ۳۳ هزار مشترک آب دارد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار