آرتین کمالی با بیان اینکه تعداد فوتی‌های تصادفات استان همدان در سال گذشته ۴۴۹ نفر بوده است، گفت: در دو ماهه امسال نیز در مقایسه با دو ماه سال گذشته کاهش تلفات تصادفات رانندگی را شاهد بوده‌ایم.
کد خبر: ۸۶۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴ 24 June 2020
مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: پارسال ۱۴ هزار و ۵۰۹ نفر در استان همدان بر اثر نزاع و درگیری به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند.

به گزارش مهر، کمالی در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه همدان در بحث نزاع و درگیری شرایط بهتری پیدا کرده و هشمین استان کشور از این نظر است، گفت: همدان در زمینه مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی بیست و پنجمین استان کشور است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان همدان به غیر از شهرستان فامنین مرکز پزشکی‌قانونی فعال است، گفت: مرکز نهاوند سال گذشته افتتاح شد و هفتم تیر ماه امسال نیز مرکز کبودرآهنگ افتتاح می‌شود.

کمالی با بیان اینکه یکی از نیاز‌های استان همدان تعداد همکاران پزشک است چرا که در این زمینه با کمبود واضح مواجه هستیم، گفت: امسال مجوز جذب ۳ پزشک دریافت شده که در همدان و شهرستان‌ها فعال خواهند شد.

وی با بیان اینکه کهولت سنی ساختمان مرکزی پزشکی قانونی در استان همدان یکی دیگر از مشکلات این مجموعه است، گفت: آزمایشگاه مرکز پزشکی قانونی بازسازی شده و از نظر نیروی تخصصی و دستگاهی شرایط مناسب است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه در بخش معاینات پیگیر دریافت زمینی در کنار آرامستان همدان هستیم تا سالن تشریح به این مکان منتقل شود، گفت: در حال حاضر از آنجایی که ساختمان اصلی پزشکی قانونی در میدان فلسطین و مرکز شهر همدان قرار گرفته فضای خوبی ایجاد نمی‌کند که نیازمند همکاری مجموعه‌ها از جمله اوقاف برای در اختیار گذاشتن زمین مورد نظر هستیم.

کمالی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۸ نفر به صورت رسمی، قراردادی، شرکتی و پزشک معاضدتی پرسنل پزشکی قانونی استان همدان را تشکیل می‌دهند، گفت: این در حالی است که ۲۸۰ نفر در چارت سازمانی مجموعه تعریف شده، اما با تعداد ۷۸ نفر کار را پیش می‌بریم.

پزشکان معاضدتی ارتباط استخدامی با پزشکی قانونی ندارند، اما در حد یک پزشک رسمی تلاش می‌کنند
وی با بیان اینکه پزشکان معاضدتی ارتباط استخدامی با پزشکی قانونی ندارند، اما در حد یک پزشک رسمی تلاش می‌کنند به وضعیت افراد کمک کالبد گشا اشاره کرد و گفت: این افراد کالبدگشایی را با نظر پزشک انجام می‌دهند، اما در شغل آن‌ها سختی کار دیده نشده است.

وی با بیان اینکه در استان همدان سه کمک کالبدگشا در همدان، یک نفر در کبودرآهنگ، یک نفر در ملایر و یک نفر در نهاوند فعالیت دارند، گفت: سال گذشته ۴۰ هزار و ۴۶۹ نفر معاینات سرپایی در پزشکی قانونی استان همدان انجام داده‌اند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۵۹ نفر خانم و ۲۶ هزار و ۷۱۰ نفر آقا بوده‌اند که این معاینات شامل معاینات عمومی، اختصاصی و روانپزشکی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه آمار این بخش نسبت به سال ۹۷ حدود ۵.۴ دهم درصد کاهش دارد، گفت: سال گذشته یک هزار و ۲۹۲ جسد در پزشکی قانونی استان همدان معاینه شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ یک هزار و ۲۴۵ جسد معاینه شده بود که ارائه خدمات در این بخش ۳.۷ درصد افزایش داشته است، گفت: سال ۹۸ تعداد ۱۸۹ نفر مجوز سقط جنین دریافت کرده ند که ۷.۳ درصد کاهش در مقایسه با سال ۹۷ شاهد هستیم.

کمالی مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را در سال گذشته ۱۵ نفر ذکر کرد و با بیان اینکه از این تعداد ۶ نفر خانم ۹ نفر آقا بودند، گفت: ۱۳ نفر نیز بر اثر استفاده از قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند.

وی فوت بر اثر سوختگی‌ها در سال گذشته را ۲۴ نفر، برق گرفتگی را ۱۲ نفر و غرق شدگی را ۲۷ نفر ذکر کرد و گفت: نظام پزشکی و پزشکی قانونی به پرونده‌های قصور پزشکی ورود پیدا می‌کند که در همین راستا سال گذشته ۷۷۱ کمیسیون تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تعداد فوتی‌های تصادفات استان همدان در سال گذشته ۴۴۹ نفر بوده است، گفت: در دو ماهه امسال نیز در مقایسه با دو ماه سال گذشته کاهش تلفات تصادفات رانندگی را شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه آمار خودکشی در استان همدان در سال گذشته ۸.۸ درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: پارسال ۱۴ هزار و ۵۰۹ نفر بر اثر نزاع و درگیری به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۴۲۰۴ نفر خانم و ۱۰۳۰۵ نفر آقا بوده‌اند.

وی گفت: این آمار در مقایسه با آمار سال ۹۷ با ۱۴ هزار و ۹۵۷ نفر مراجعه به علت نزاع و درگیری به پزشکی قانونی معادل ۲.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار