رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه کشاورزان قدر آب را می‌دانند، ادامه داد: ۵۰ درصد کشت هندوانه در استان همدان به سمت دیم پیش رفته است و حداقل آب در کشت هندوانه مصرف می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ 23 June 2020
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۵۰ درصد کشت هنداونه در استان همدان به سمت دیم رفته و حداقل آب در کشت هندوانه مصرف می‌شود.

به گزارش مهر، منصور رضوانی جلال به موضوع کشت هندوانه در استان همدان اشاره کرد و گفت: کشت هندوانه در همدان به شدت کاهش پیدا کرده و در حال حاضر کشت آبی هندوانه بسیار اندک است.

وی افزود: کشت هندوانه آبی با سه ویژگی از جمله آبیاری قطره‌ای، کشت نشایی و مدیریت از طریق مالچ دنبال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه کشاورزان قدر آب را می‌دانند، ادامه داد: ۵۰ درصد کشت هندوانه در استان همدان به سمت دیم پیش رفته است و حداقل آب در کشت هندوانه مصرف می‌شود.

وی همچنین به موضوع الگوی کشت اشاره کرد و با بیان اینکه یک الگوی کشت کشوری وجود دارد، افزود: برای هر شهرستان یک الگوی کشت متناسب با وضعیت کشاورزی آن شهرستان وجود دارد و الگوی کشت در رابطه با محصولاتی از جمله گندم، کلزا، ذرت، جو، چغندر قند، سیب زمینی را به شهرستان‌ها اعلام می‌کنیم.

رضوانی جلال با تاکید بر اینکه محصولات خاصی مانند گشنیز گیاه دارویی استان همدان است و الگوی کشت کشوری ندارد، یادآور شد: کشت گشنیز مزیت شهرستان نهاوند است.

وی ادامه داد: مزیت شهرستان ملایر طرح فراز، مزیت شهرستان تویسرکان زنجیره تولید گردو و نهال است و برای هر شهرستان با توجه به مزیت آن شهرستان برنامه ارائه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه به پرداخت تسهیلات برای گلخانه‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه سال گذشته ۱۴۰ هکتار گلخانه برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شد، افزود: پرداخت تسهیلات در کارگروه تخصصی و بانک کشاورزی مصوب شده و پرونده ۱۱۰ هکتار گلخانه برای دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی کشور ارسال شده است.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزی محور توسعه است، افزود: توسعه کشاورزی در راستای امنیت غذایی و جلوگیری از تسلط دشمن بر ما بسیار حائز اهمیت است و همه در تلاش هستند تا کشور به بیگانه نیاز پیدا نکند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار