مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمانشاه، گفت: حل مسائل و مشکلات حوزه زنان و دختران نیازمند یک عزم ملی است.
کد خبر: ۸۶۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 23 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرشته همتی به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای حل مشکلات زنان و دختران، تاکید کرد: بی توجهی به مسائل حوزه زنان می تواند زیانهای فرهنگی جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: حل مسائل و مشکلات حوزه زنان به یک عزم ملی نیاز دارد و ولادت حضرت معصومه (س) فرصت مغتنمی برای شروع یک کار درخشان برای حل مسائل و مشکلات دختران است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه دختران و زنان باید خود را دست کم نگیرند و بدانند نقش مهمی در جامعه دارند، گفت: باید زنان و دختران در مورد جایگاه خود به خودباوری برسند.

وی از قبولی در کنکور و تحصیلات دانشگاهی، اشتغال و ازدواج به عنوان مهمترین دغدغه های دختران امروزی یاد کرد و افزود: در شرایط کنونی یکی از مهمترین موضوعاتی که ذهن دختران جوان را درگیر می‌کند قبولی در کنکور و تحصیل در دانشگاه و کسب مدارج بالای علمی است، چون در سایه دستیابی به تحصیلات دانشگاهی دنیای جدید و روشنی پیش روی دختران قرار می گیرد که می تواند آینده خوبی را برای آنها به همراه داشته باشد.

همتی از موضوع اشتغال به عنوان یکی دیگر از دغدغه های مهم دختران یاد کرد و افزود: این موضوع با توجه به بالا رفتن آمار دختران تحصیل کرده و مشکلاتی که پیش روی اشتغال دختران است دغدغه های زیادی را پیش روی دختران قرار داده، تا جایی که گاه از سر اجبار به شغل هایی کاذب روی می آورند که از جایگاه و شخصیت آنها به دور است.

وی موضوع ازدواج را یکی دیگر از دغدغه های جدی دختران در دنیای کنونی دانست و افزود: موضوع ازدواج دختران در شرایط کنونی که ازدواج تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله عوامل اقتصادی قرار گرفته، یک دغدغه جدی است.

وی تاکید کرد: برای حل مشکل ازدواج باید ساده زیستی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه نهادینه شود که البته خانواده ها نقش مهمی در نهادینه کردن ارزش ها، ترویج ازدواج آسان و پیاده سازی سبک زندگی اسلامی ایرانی دارند.

همتی در ادامه با اشاره به ضرورت الگوپذیری جامعه به ویژه دختران از ائمه اطهار(ع)، گفت: متاسفانه در جامعه امروزی دختران به سمت الگوپذیری از فضای مجازی کشیده شده اند که با توجه به وجود مقوله تهاجم فرهنگی این الگوپذیری می تواند آنها را با مشکلات و چالش های زیادی مواجه کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار