معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: با توجه به ظرفیت استان در زمینه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و استقبال عراق از این موضوع امکان صادرات خدمات در این حوزه به این کشور وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸ 23 June 2020

به گزارش تبناک ایلام ؛ حیدر نعمتی  در نشست با اتاق بازرگانی و اصناف ایلام با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها و تلاش مجموعه اقتصادی استان باید مبتنی بر تحقق شعار سال و منتهی به جهش تولید، رونق اشتغال و بهبود معیشت و کسب و کارها شود.

وی افزود: سال گذشته از محل رونق تولید، اقتصاد مقاومتی، مشاغل روستایی و کسب و کارهای خانگی طرح‌های خوبی اجرا شد که بدون شک با بهره‌برداری از آنها اشتغال ایجاد می‌شود.

نعمتی با بیان اینکه یکی از پایه‌های رشد کشورها مهارت‌آموزی و کسب دانش است، گفت: در قانون اساسی کشور به مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال پایدار و مولد، گذراندن دوره‌های مهارت و کسب دانش تاکید شده است.

وی یادآور شد: استان ایلام دارای ۱۱ درصد منابع گازی، ۶ درصد کانی‌های غیر فلزی با کیفیت عالی دارای رتبه سوم کشور، ۶۵ گونه محصول کشاورزی، ۱۸ ایستگاه پمپاژ، ۳۳ رشته صنایع‌دستی و هتل و رستوران‌هایی است که به عنوان ظرفیت قابل توجه هستند.

وی تاکید کرد: با وجود اقدامات صورت گرفته و کاهش نرخ بیکاری در استان اما افراد جویای کار بسیاری وجود دارد که بازار مناسبی برای جذب آنها نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ادامه داد: در استان امکان ایجاد کارگاه‌های متمرکز و نیمه‌متمرکز، کشت گلخانه‌ای و گیاهان دارویی نیز وجود دارد اما با تمام این ظرفیت‌ها نیروی کار مهارتی و آموزش دیده نداریم.

نعمتی اظهار داشت: با وجود دارا بودن پروژه‌های نفت و گاز، ۵۳ درصد نیروها بدلیل اینکه نیروهای بومی مهارت لازم را ندارند، غیربومی هستند.

وی تاکید کرد: باید اتاق فکر آموزش فنی و حرفه‌ای تشکیل شود و با الزام یک پیوست مهارت آموزشی، شرکت‌ها را مکلف به استخدام نیروهای آموزش دیده کنند.

نعمتی همچنین بر احصای نیازهای آموزشی فعالان بخش خصوصی تاکید کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام نیز در این نشست گفت: مهارت‌آموزی یکی از مهمترین مقوله‌ها در حوزه جهش تولید است و نقش موثری در بهبود فضای کسب و کار و در نهایت رونق اقتصاد دارد.

شعبان فروتن اظهار داشت: با توجه به ظرفیت استان ایلام در بخش نفت، گاز و پتروشیمی باید به مقوله مهارت‌آموزی بیشتر توجه شود.

وی افزود: اتاق بازرگانی ایلام آمادگی لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با و فنی و حرفه‌ای را دارد.

وی تصریح کرد: تولید و صادرات مکمل یکدیگرند و رونق این 2 بخش نیازمند نگاه فرابخشی است.

فروتن گفت: تولید در استان ایلام آنطور که باید نتوانسته است به توسعه دست یابد و واحدهای تولیدی برای فعالیت نیازمند همراهی و مساعدت دولت هستند.

وی تاکید کرد: به منظور رونق اقتصادی منطقه، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صادرات باید به بخش تولید منطقه نگاه ویژه‌ای شود.

رییس اتاق بازرگانی ایلام یادآور شد: تقویت تولید باعث می شود اشتغال، ارزآوری و صادرات رونق بگیرد.

حضور در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه تعاون، رؤسای ادارات، مراکز شهرستان، اعضای مجمع کارشناسان و مربیان، نماینده انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان و کارکنان از برنامه‌های سفر معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای به ایلام است.

بازدید از شهرستان دهلران و بررسی ظرفیت‌های آموزش مهارتی شرکت های پتروشیمی، نفت و گاز، حضور در جلسه مشترک کمیسیون کارگری و شورای اشتغال شهرستان دهلران، بازدید از کارگاه‌های آموزشی جدید و اشتغالزا و برگزاری نشست شورای مهارت با حضور استاندار ایلام از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه علی اوسط هاشمی به ایلام است./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یسبسبسب
|
-
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
پس چرا جایگاه اول بیکاری،خودکشی و... رادارید؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار