مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: علت فوت آسیه پناهی بیماری حاد قلبی است.
کد خبر: ۸۶۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 23 June 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه نشست خبری مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه به مناسبت هفته قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. سلیم خانی با بیان اینکه پس ازانجام آزمایش های سم شناسی و آسیب شناسی علت فوت آسیه پناهی مشخص شد گفت: علت فوت مرحومه صرفا بیماری حاد قلبی بوده و درصورت درخواست دستگاه قضایی مبنی بر ارتباط یا عدم ارتباط استرس وارده با بیماری قلبی بررسی های لازم انجام می شود.

 وی در ادامه ضمن اشاره به انجام ۴۶۰۲۵ مورد معاینات بالینی در سال ۹۷ و نیز ۴۵۰۴۸ مورد در سال ۹۸ تصریح کرد: از این بین ۱۱۴۰۰ ادعای تصادف و ۱۶۷۶۶ نزاع در سال ۹۷ بوده که همین نسبت نیز در سال ۹۸ حفظ شده است.

 مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه افزود:تعداد فوتی های حاصل از سومصرف موادمخدر درسال ۹۷ تعداد ۲۱۰ نفر بوده که در سال ۹۸ به ۳۱۲ مورد افزایش پیدا کرد؛ کل اجساد معاینه شده در سال ۹۷ نیز ۱۸۳۶ نفر بوده که پس از یک سال به ۲۰۱۹ مورد رسید. فوتی های ناشی از حوادث کار، تصادفات، مسمومیت حاصل از مونواکسید کربن، مسمومیت مصرف قرص برنج، سوختگی، غرق شدگی و برق گرفتگی در سال ۹۸ به ترتیب ۲۹، ۴۷۲، ۲۰، ۳۰، ۵۱، ۲۸و ۲۰ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه کودک آزاری و ضرب و شتم فرزند در اورژانس بیمارستان های استان مورد بررسی قرار میگرد افزود: متاسفانه بسیاری از این موارد تنها با اورژانس ختم شده و به پزشکی قانونی ارجاع داده نمی شود؛ لذا اطلاعات آماری دقیقی از اینگونه جرائم وجود ندارد و تعداد ۳۰ نفر در سال ۹۸ جهت تغییر جنسیت به پزشکی قانونی استان مراجعه نموده که پرونده آن ها از نظر هورمون شناسی، روان شناسی و ایعاد دیگر بررسی می شوند.

خانی در پایان گفت: خوشبختانه میزان رسوب پرونده ها به نحو مطلوبی کاهش پیدا کرده است؛ بطوریکه پاسخ آزمایش سم شناسی کمتر از ۱۰ روز، آسیب شناسی یک ماه و پرونده های پزشکی قانونی منجر به فوت کمتر از ۵۰ روز آماده می شود. همچنین فوتی ها ناشی از الکل در سال ۹۸ دو مورد بوده که یک متوفی در آی سیو بیمارستان امام رضا فوت شده و فرد دیگر به پزشکی قانونی ارجاع داده شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار