مدیر کل تعاون روستایی استان ایلام:
مدیر کل تعاون روستایی استان ایلام، گفت: 36 مرکز خرید گندم و کلزا در سطح استان فعال است و همچنین در سه ماهه اول سال جاری 400 تن آرد روستایی توزیع شده است.
کد خبر: ۸۶۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 23 June 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ ناصر ناصری مدیر کل تعاون روستایی استان ایلام، گفت: در سه ماهه اول سال جاری بیش از 35 هزار و 500 تن گندم تضمینی و 1300 تن گندم توافقی و در مراکز خرید 18 هزار تن کلزا از کشاورزان سطح استان ایلام خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا 36 مرکز خرید گندم و کلزا در سطح استان فعال است، افزود: همچنین در این مدت 400 تن آرد روستایی، 2 هزار و 528 تن کود شیمیایی، 4 هزار و 254 لیتر سموم شیمیایی توزیع و 250 تن احداث انبار ساده انجام شده است

 مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام، اضافه کرد: بخش کشاورزی با اختصاص سهم قابل توجهی از تولید ناخالص ملی و اشتغالزایی و تامین نیازهای غذایی، یک بخش مهم در توسعه و امنیت  محسوب می‌شود.

سازماندهی و تعیین متولی بخش کشاورزی

وی ادامه داد: سازماندهی و تعیین متولی بخش کشاورزی با هدف تسریع در امور فعالان بخش شامل تمرکز زدایی، ساماندهی به موقع جهت توزیع و تنظیم بازار و رفع کمبودهای احتمالی بازار و همچنین داشتن یک رکن مشورتی که واسطه‌ی بین سیاست گذاران و برنامه ریزان بخش دولتی و بهره برداران بخش کشاورزی باشد یک ضرورت است.

ناصری اضافه کرد: یکی از راهبردهای موثر جهت دستیابی به این اهداف استفاده از ابزار تشکیل تعاونی‌ها است که دارای استعدادهای نهفته در استفاده از توانایی‌ها و امکانات بومی داخلی و اتکا به داشته‌های خود است در همین راستا سازمان تعاون روستایی طرح ساماندهی فعالیت‌های بخش کشاورزی در قالب ایجاد و ساماندهی تعاونی‌های تخصصی فراگیر استانی جدید و موجود را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد:  اتحادیه‌ی تعاونی تولید، مرغداران، زنبورداران، دامداران و  تعاون روستایی استان مهم‌ترین صنعت‌های تاثیر گذار استان را تحت پوشش خود قرار داده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان خاطر نشان کرد: با ساماندهی این اتحادیه‌ها و ایجاد تعامل و امکان گفت‌وگویی که بین بخش دولتی و بهره برداران بخش کشاورزی به وجود خواهد آمد عمده‌ی مشکلات در حوزه قیمت گذاری تنظیم بازار، توزیع مناسب و تا حدودی تورم و اشتغالزایی مرتفع خواهد شد./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار