کد خبر: ۸۶۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳ 22 June 2020

بسیج دانشجویی جایگاه مشورتی بالایی در مسائل مختلف جامعه دارد

تابناک/رئیس سازمان بسیج دانشجویی گیلان با تأکید بر اینکه دانشجوی بسیجی باید نسبت به مسائل جامعه خود دغدغه مند باشد، گفت: این سازمان جایگاه مشورتی بالایی در مسائل مختلف جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی نیازمند پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سازمان بسیج دانشجویی با دستور امام خمینی (ره) تشکیل شده است، اظهار کرد: یکی از مواردی که امام راحل بر آن تأکید داشتند تشکیل گروه‌های مقاومت بوده است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد تشکیل گروه‌ها مقاومت در منطقه و بسیاری از نقاط جهان هستیم، افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با میدان داری این گروه‌ها به موفقیت‌ها و پیروزی‌های بزرگی دست یافت.

نیازمند در ادامه با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های بسیج دانشجویی و با بیان اینکه امروز دانشجویان بسیجی در حوزه‌های فرهنگی و در قالب گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنند، افزود: این سازمان با الگوبرداری از تجربیات بسیجیان در حوزه‌ها مختلف تشکیل و امروز محلی برای فعالیت دانشجویان با انگیزه، دارای ایده و خلاقیت، دغدغه مند و انقلابی شده است.

وی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های بسیج دانشجویی ارتقای توانمندی بینشی، اعتقادی و معرفتی دانشجویان است، گفت: اجرای طرح ولایت یکی از طرح‌هایی است که در این راستا اجرایی می‌شود و امسال نیز در دو سطح استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گیلان همچنین به اردوهای راهیان نور نیز اشاره و با بیان اینکه این سازمان تجربیات خوبی در این برنامه فرهنگی دارد، بیان کرد: حضور دانشجویان در این برنامه اردوهای فرهنگی علاوه بر انتقال ارزش‌ها دفاع مقدس، زمینه ایجاد تحول در دانشجویان را فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های دانشجویان باید این باشد که با محیط اطراف و مسائل روز جامعه خود آشنا و درباره آنها دغدغه مند باشد، افزود: دانشجوی بسیجی زمانی که با مشکل روبه رو می‌شود باید دلیل بروز آن را مورد بررسی قرار دهد و برای به دست آوردن راهکار حل آن تلاش کند.

نیازمند با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر نقش آفرینی دانشجویان در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: با شیوع کرونا شاهد نقش آفرینی تأثیرگذار دانشجویان بسیجی در عرصه‌های مختلف بودیم. بسیج دانشجویی ظرفیت عظیمی است که باید از آن برای رفع مشکلات استفاده شود.

وی با بیان اینکه بسیجیان دانشجو در طول سال‌های اخیر در قالب گروه‌های جهادی به سطح روستاهای و مناطق کم برخوردار رفته و تلاش کرده اند تا بخشی از مشکلات این مناطق را حل کنند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی این ظرفیت را دارد که دولت انقلابی و حزب اللهی در بستر آن شکل بگیرد، تأکید کرد: توانمندی، انگیزه و شور و نشاط حاکم بر بسیج دانشجویی می‌تواند در تشکیل این دولت تأثیرگذار باشد.

وی همچنین ادامه داد: بسیج دانشجویی دارای یک جایگاه مشورتی بالایی در بخش‌های مختلف کشور است و مسئولان نیز به این موضوع اذعان دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار