کد خبر: ۸۶۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ 22 June 2020

ورود دانشجویان با رویکرد مسئله محوری در جهت حل مشکلات جامعه

تابناک/ مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به راه اندازی نهضت مسئله محوری در بسیج دانشجویی استان که مورد تاکید مقام معظم رهبری است گفت: دانشجویان با شرکت در نشست ها و گفتمان ها، مطالبه علمی و تخصصی از مسائل پیش روی کشور و استان خواهند داشت.

محمد مهدی نیازمند در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به راه اندازی نهضت مسئله محوری در بسیج دانشجویی استان که مورد تاکید مقام معظم رهبری است گفت: رویکرد بسیج دانشجویی بر مسئله محوری و حل مشکلات کشور بر مبنای علم و تجربه است.

وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی هسته‌های حل مسئله در حوزه‌های مختلف در بسیج دانشجویی افزود: دانشجویان با شرکت در نشست ها و گفتمان ها، مطالبه علمی و تخصصی از مسائل پیش روی کشور و استان خواهند داشت.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان، تربیت نیروی تراز انقلاب را از دیگر رویکردهای بیسج دانشجویی عنوان و تصریح کرد: نقش‌آفرینی بسیج دانشجویی ماموریت دیگر بسیج در دانشگاه‌هاست.

نیازمند از برگزاری دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی خبر داد و گفت: این دوره ها در دو سطح استانی و کشوری برگزار خواهد شد؛ برنامه ریزی ها برای حضوری و غیرحضوری برگزار کردن آن نیز انجام شده است.

وی دفاع از ارزش های اسلامی را از اهداف برگزاری دوره های طرح ولایت بسیج دانشجویی عنوان و اضافه کرد: توانمندی بینشی، اخلاقی و بصیرتی دانشجویان شرکت کننده در این دوره  ها از اهداف دیگر برگزاری این دوره هاست.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور در استان خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی از طلایه داران راهیان نور در کشور است؛ این اردوها در تقویت بالابردن روحیه اخلاقی و معنوی دانشجویان موثر است.

نیازمند، سازماندهی جوانان دانشجو در گروه های جهادی را از دیگر برنامه های موثر عنوان و ادامه داد: نقش آفرینی بسیج دانشجویی در اردوهای جهادی و کمک به کادر سلامت در دوران کرونا از اقدامات ارزشمند دانشجویان جهادی است که به صورت مخلصانه و تخصصی وارد میدان شدند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان باید نسبت به مسائل جامعه و دانشگاهی دغدغه مند باشند گفت: دانشجویان باید نسبت به اداره کشور، حوزه های تخصصی، دشمن شناسی و ... دغدغه مند باشند؛ با استفاده از ظرفیت بینشی، اخلاقی و مهارتی وارد عرصه مواجهه تخصصی با مسائل کشور شوند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به نقش مسئله محوری دانشجویان در دوران کرونا برای حل مشکلات مردم گفت: دانشجویان رویکرد مسئله محوری خود را در دوران کرونا بازیافت و تجربه خوبی برای ادامه راه دانشجویان در حوزه بسیج دانشجویی است.

نیازمند یادآور شد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با شرکت در دوره طرح ولایت و گذراندن مطالب ارائه شده می‌توانند مدرک پایان دوره را با چهار واحد از دروس معارف تطبیق دهند.

وی با بیان اینکه رویکرد جدید اردوهای جهادی استان حل مسائل مناطق محروم است، افزود: دانشجویان در اردوهای جهادی با شناسایی و ریشه یابی مشکلات و ارائه راهکار به مسئولین در حل مشکلات جامعه نقش آفرینی می کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار