کد خبر: ۸۶۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ 22 June 2020

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: امسال فقط ۳۶ هزار تن زیتون در استان تولید خواهد شد، در حالی که در شرایط عادی ۵۰ هزار تن زیتون در استان تولید می‌شود.

مظفر یوسفی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت باغات استان، اظهار کرد: در سال‌جاری باغات استان وضعیت خوبی دارد، به طوری که تولید محصولات باغی در استان بیش از سال گذشته خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری میزان تولید محصولات باغی در استان ۴۷۰ هزار تن است، افزود: قابل ذکر است امسال بخش کوچکی از باغات گردو و بادام استان دچار سرمازدگی شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال‌جاری میزان سرمازدگی باغات استان زنجان پایین‌تر از سال گذشته است، تصریح ‌کرد: باغات زیتون استان در سال‌جاری خسارت شدیدی دید، به طوری که امسال با کاهش تولید زیتون مواجه خواهیم شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان ادامه داد: باغات زیتون استان تحت پوشش بیمه هستند و خسارت وارد شده احصا خواهد شد و بیمه مبلغ خسارت را به باغداران پرداخت خواهد کرد.

یوسفی‌پور در رابطه با تولید زیتون در سال‌جاری، خاطرنشان کرد: طبق برآورد انجام شده، امسال تولید زیتون به ۳۶ هزار تن کاهش پیدا می‌کند، در حالی که در شرایط عادی ۵۰ هزار تن زیتون در استان تولید می‌شد ولی اکنون ۴۰ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار