چهار سالی از کلید خوردن طرح راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه در حمام تاریخی حاج شهبازخان می‌گذرد.
کد خبر: ۸۶۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 22 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،طرحی که با همکاری سازمان یونیدو (سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل) از سال 1395 با مرمت حمام تاریخی حاج شهباز خان شروع شد و قرار بود با راه اندازی آن در کوتاهترین زمان تحولی مثبت در صنایع دستی کرمانشاه ایجاد شود، اما با گذشت این سالها و علیرغم وعده‌های چند باره‌ای که برای افتتاح آن داده شد، درهای این مرکز هنوز به روی هنرمندان صنایع دستی باز نشده است.

حسین ویسی سرپرست معاونت صنایع دستی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، در خصوص چرایی تاخیر در افتتاح این مرکز، اظهار کرد: طی این چندسال موانعی بر سر راه راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه واقع در حمام حاج شهباز خان وجود داشت که با تلاش‌های انجام شده بسیاری از این موانع برداشته شده است.

وی تصریح کرد: البته هنوز موانعی باقی مانده که چندان حاد و پیچیده نیستند و می‌توانیم بزودی آنها را مرتفع کنیم.

سرپرست معاونت صنایع دستی استان با اشاره به صرف حدود یک میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه، افزود: تمام مقدمات افتتاح این مرکز انجام شده و به احتمال زیاد طی این هفته به بهره برداری خواهد رسید و تعدادی از هنرمندان صنایع دستی در آن مستقر می‌شوند.

وی گفت: تلاش می‌شود تا هنرمندانی در این مرکز مستقر شوند که علاوه بر تجربه بالا در رشته‌های مهم صنایع دستی، بتوانند با برگزاری ورکشاپ ها قدرت آموزش و انتقال تجربیاتشان را نیز داشته باشند.

ویسی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این مرکز بدنبال نوآوری و کاربردی کردن صنایع دستی استان و نجات و احیاء هنرهای دست سازی هستیم که یا منسوخ شده‌اند و یا به سمت منسوخ شدن پیش می‌روند که از جمله آنها می‌توان ارغوان بافی، نمدمالی، موج بافی و جاجیم بافی را نام برد.

وی افزود: همچنین در این مرکز یک اتاق فکر خواهیم داشت تا از نظر صاحب نظران و اساتید برای رشد جایگاه صنایع دستی استان و وارد شدن آن به بازارهای تجاری استفاده کنیم.

معاون صنایع دستی کرمانشاه عنوان کرد: امیدواریم با راه اندازی این مرکز بتوانیم رشته های با اولویت را در استان مورد توجه جدی‌تر قرار داده و برای رشد آنها تلاش کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار