غلامرضا مرتضوی در گفتگو با تابناک:
فرماندار سنقروکلیایی گفت: پدافند غیرعامل از مؤلفه های امنیت پایدار و یکی از موثرترین مقوله های ایجاد امنیت و پشتوانه اقتدار ملی هر کشوری است .
کد خبر: ۸۶۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 21 June 2020

غلامرضا مرتضوی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه پدافند غیر عامل را مهمترین ابزار بازدارندگی و کاهش مخاطرات و آسیب ها و پایدارترین، ارزان ترین و صلح آمیز ترین روش دفاع دانست وگفت: بهترین راهکار افزایش آستانه مقاومت ملی موضوع پدافند غیرعامل است که پشتوانه اقتدار ملی هر کشوری است.

فرماندار سنقروکلیایی در ادامه عمده تهدیدات امروزی را تکنولوژی محور دانست و خاطر نشان کرد: ماهیت تهدیدات در عصر کنونی هر لحظه به لحاظ شکلی و محتوایی در حال تغییر است و باید با استفاده از توان علمی و بالا بردن دانش مدیران در این زمینه اقدامات و مدیریت مقابله ای در دستور کار قرار گرفته و از نوان مراکز دانشگاهی استفاده شود.

فرماندار شهرستان سنقروکلیایی، افزایش روند ابتلا به ویروس کرونا و قرارگرفتن استان کرمانشاه جزء ده استان وضعیت قرمز در چند روز اخیر را بسیار خطر آفرین دانست و از مردم درخواست کرد همچنان خود مراقبتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در رفتار های اجتماعی رعایت کنند.

مرتضوی تاکید کرد: برگزاری مراسمات عزدارای و عروسی دو موضوعی است که امروزه در کمک به شیوع این ویروس، گریبانگیر شهرستان و استان کرمانشاه شده است.

وی اقدامات مقابله ای ستاد استانی در این زمینه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: آنچه در توان و حوزه اختیارات مدیران و مسئولین است امروزه در حال انجام است اما مسئله اصلی خود مردم هستند که در کنترل و مدیریت این موضوع نقش ویژه ای دارند.

برگزاری کارگروه های 12 گانه پدافند غیر عامل در شهرستان، اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی در مقابله با کرونا از مباحث مورد تاکید فرماندار سنقروکلیایی بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار