استاندار ایلام؛
استاندار ایلام خواستار تسریع در فرآیند تملک باغ ها و اراضی کشاورزی بالادست سد سیمره در کمترین زمان ممکن شد و گفت: بارها این موضوع را از طریق رییس جمهوری، معاون اول و وزیر نیرو پیگیری کرده ام و در نهایت مقرر شد تا تراز ۷۳۰ متر در مناطق یاد شده تملک صورت گیرد.
کد خبر: ۸۶۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴ 21 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان ایلام با ابراز رضایت از عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: تاکنون علاوه بر دو هزار و ۸۷ واحد احداثی، بیش از هفت هزار و ۷۹۱ واحد در مناطق سیل زده تعمیر شده است.

وی ادامه داد: همچنین با دو هزار و 69 مورد پرداخت بلاعوض در خصوص لوازم منزل در مجموع بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی در استان تعمیر و بازسازی شده است.

استاندار ایلام افزود: در مجموع بیش از یک هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه مسکن برای مناطق سیل زده مصوب شد که بیش از یک هزار و 560 میلیارد ریال از این تسهیلات پرداخت شده و ۶۵۰ میلیارد ریال نیز کمک بلاعوض به سیل زدگان پرداخت شده است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اعتبارات سیل در ۲ بخش استانی و ملی تاکید کرد: بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار استانی در حوزه زیرساخت های روستایی سیل مصوب شد که ۲۰ پروژه در دستور کار قرار گرفته که تاکنون بیش از ۱۳ پروژه به اتمام رسیده است.

وی اعتبارات ملی سیل را ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: با تخصیص این اعتبار ۳۹ پروژه در دستور کار قرار گرفت که عملیات ابنیه در ۱۶ روستا و عملیات بهسازی معابر در ۱۸ روستا به اتمام رسیده است و در مجموع پروژه ها با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال اجرا است.

استاندار ایلام بر اتمام کارها در زمان مقرر تاکید کرد و گفت: اگر کارها به موقع و در زمان خود انجام نشوند ارزش خود را از دست می دهند.

سلیمانی دشتکی از بحران سیل بعنوان یک فرصت بزرگ برای جذب اعتبارات در استان یاد و اضافه کرد: توانستیم به خوبی صدای ایلام را به گوش مسئولان برسانیم و در این شرایط سخت مالی به بهانه سیل بالای هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای استان فراهم کنیم.

استاندار ایلام بر حل مشکل پمپاژهای کشاورزی در مناطق مختلف استان تاکید کرد و گفت: با توجه به قول و وعده هایی که به مردم هلیلان داده ایم، اگر جهاد کشاورزی پمپاژ داجیوند را تا شهریور ماه سال جاری به سرانجام نرساند اعتبارات را از این سازمان به جای دیگری اختصاص خواهیم داد.

سلیمانی دشتکی به حائز اهمیت بودن این پمپاژ اشاره کرد و افزود: این پمپاژ به سه هزار هکتار زمین های کشاورزی هلیلان آبرسانی می کند و باعث تحول در منطقه خواهد شد.

وی افزود: پمپاژ میدر نیز که بیش از ۱۰ سال طول کشیده است بایست ظرف ۲ ماه آینده به سرانجام برسد.

گفتنی است در پایان این نشست تندیس بازسازی روستای چم شیر سیروان که در سیل فروردین بصورت کامل جابجا شده است به قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام و رییس قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان اهدا شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار