نیروگاه سیکل ترکیبی خوی 240 مکاوات از انرژی شبکه سراسری برق کشور را تامین می کند.
کد خبر: ۸۶۴۷۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 20 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، صلاحی مدیر فنی نیروگاه سیکل ترکیبی خوی در بررسی ظرفیت های این نیروگاه با حضور نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: این نیروگاه متشکل از دو واحد گازی به ظرفیت هرکدام 123 و 4 دهم مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 102 مگاوات بصورت یکی بلوک کامل سیکل ترکیبی است که سالانه 350 مگاوات انرژی برق را تولید و وارد شبکه سراسری می کند.

وی با بیان اینکه 110 مکاوات از برق تولیدی این نیروگاه به مصرف شهرستان خوی می رسد، تصریح کرد : 240 مکاوات از برق تولیدی این نیروگاه وارد مدار و شبکه سراسری برق می شود.

اتابکی مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی خوی هم در این نشست از پایان مطالعات احداث یک نیروگاه خورشیدی در جوار این نیروگاه خبر داد و افزود: ظرفیت این نیروگاه خورشیدی 10 مکاوات است که در 20 هکتار زمین احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد : با ساخت این نیروگاه آذربایجان غربی اولین بار به صنعت بهره برداری از انرژی های نو و تجدید پذیر دست خواهد یافت.

نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی هم وجود نیروگاه سیکل ترکیبی را ظرفیتی بسیار بزرگ در جهت توسعه صنعتی این شهرستان دانست ودرجهت نگاه مقام معظم رهبری درمردمی سازی اقتصاد اظهار امیدواری کرد با اجرایی شدن قانون خرید تضمینی برق از بخش خصوصی و ایجاد صنایع وابسته برق بستر برای توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی فراهم شود.

وی همچنین برضرورت پیگیری و رفع موانع طرح توسعه این نیروگاه در وزارت نیرو تاکید کرد.

نیروگاه سیکل ترکیبی خوی به همراه نیروگاه گازی ارومیه بیش از 50 درصد برق آذربایجان غربی را تامین می کنند.

با توجه به موقعیت نیروگاه سیکل ترکیبی خوی، با اجرای طرح توسعه و تکمیل زیرساختهای این نیروگاه امکان صادرات برق از این نیروگاه به کشورهای همسایه از جمله ترکیه فراهم می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار