کد خبر: ۸۶۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۴ 19 June 2020

 

تابناک/«کوچک ترین سردار» نام مستندی است که به زندگی شهید ۱۲ ساله املشی شهید جمشید داداشی پرداخته است . ...

به گزارش رصدرودسر، عصر امروز مستند «کوچک ترین سردار» به زندگی شهید جمشید داداشی عنوان جوان ترین شهید املش و استان گیلان پرداخته با حضور جمعی از مسئوولان در کانون معصومیه املش اکران شد.

فرمانده سپاه ناحیه املش در مراسم اکران فیلم «کوچک ترین سردار» با بیان اینکه شهید جمشید داداشی از شهدای نوجوان و گمنامی است که در نهایت کم سن و سالی داوطلبانه به جبهه ها اعزام شد، اظهار کرد:این مستند در قالب ایثارگری ها و رشادت های شهید داداشی از زبان همرزمانش بازسازی و به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گام دوم انقلاب برای جامعه به ویژه نسل جوان ضروری  است ، افزود:همه وظیفه داریم تا پاسداران خوبی برای خون شهدا باشیم در این راستا تلاش می کنیم تا برنامه و ابعاد شخصیتی شهید داداشی را در قالب کتاب و ابزار هنری به جامعه اهدا کنیم.

سرهنگ حمید یحییی پور ماندگاری اسلام را مرهون فداکاری و جانفشانی های شهدا دانست و افزود: یکی از بزرگ ترین نعمت های الهی در جامعه وجود مردان شجاع و جوانان فداکاری مانند شهید داداشی ها است که با تکیه بر قدرت ایمان در مقابل دشمنان سینه سپر کردند تا امروز ما شاهد عزت و عظمت اسلام و نظام جمهوری اسلامی در جهان باشیم.

واهمه استکبار از روحیه ایثارگری جوانان ایرانی

امام جمعه املش نیز در این مراسم با بیان اینکه مقام شهدا بسیار بالا است، اظهار کرد:شهدا مجاهدین فی سبیل الله بوده چون در پیشگاه الهی دارای مقام هستند ما به آن ها متوسل می شویم.

وی شهدایی مانند شهید داداشی را نعمت جامعه اسلامی خواند و افزود: همه باید قدردان این نعمت الهی در جامعه باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی رنجبر با بیان اینکه بقای اسلام و نظام جمهوری اسلامی را مدیون خون پاک شهدا هستیم ، تصریح کرد:امروز استکبار به واسطه روحیه فداکاری و ایثارگری جوانان و بسیجیان فداکاری مانند شهید داداشی از ملت ایران می ترسد و جرات مقابله با کشور ما را ندارد.

به گزارش رصدرودسر شهید جمشید داداشی در سال ۱۳۴۸ در خانواده ای مذهبی در روستای بویه رانکوه املش به دنیا آمد در اوایل دوران دفاع مقدس به مناطق عملیاتی جنوب اعزام و در فروردین سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای املش آرام گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار