روز به روز شاهد افزایش قمیت نسبی قیمت دلار هستیم به نحوی که امروز دلار تا ۱۸ هزار و ۶۸۰ تومان پیشروی کرد و حالا به نظر می‌رسد دلار جایگاه خود را در کانال ۱۸ هزار تومان تثبیت کرد.
کد خبر: ۸۶۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ 18 June 2020

قیمت دلار در بازار آزاد روز به روز در حال افزایش است و پس از آنکه سه شنبه دلار ۱۸ هزار ۵۰۰ تومان پیش رفت امروز و در آخرین روز کاری هفته دلار بازار آزاد حدود ۱۸ هزار ۷۰۰ تومان معامله می‌شود.

 

قیمت دلار و انواع  ارز در بازار آزاد (قیمت ها به صورت مظنه‌ای ارائه شده است)

مظنه دلار
۱۸۶۸۰
مظنه یورو
۲۱۰۰۰
مظنه درهم امارات
۵۱۱۵
مظنه پوند
۲۳۵۹۰
مظنه دلار کانادا
۱۳۸۷۰
لیر ترکیه
۲۷۴۵
دلار استرالیا
۱۲۹۳۵
یوان چین
۲۶۵۵
منات آذربایجان
۱۱۰۹۵
 

قیمت دلار صرافی ملی

صرافی ملی امروز دلار را برای فروش ۱۸ هزار و ۳۵۰ تومان قیمت گذاری کرد. این صرافی دلار را از مردم ۱۸ هزار ۲۵۰ تومان خریداری می‌کند.

قیمت فروش یورو هم در صرافی‌ها ۲۵۰ تومان افزایش یافت و ۲۰ هزار ۳۵۰ تومان اعلام شد؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۰ هزار و ۲۵۰ تومان قیمت‌گذاری شد.
 
نوع ارز نرخ خرید نرخ فروش
یورو
۲۰۰۰۰۰
۲۰۳,۵۰۰
دلار
۲۰۲,۵۰۰
۱۸۳,۵۰۰


اما آیا قیمت دلار ارزان می‌شود؟

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره آینده قیمت دلار به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به افزایش نرخ تورم طبیعی است قیمت دلار افزایش یابد. به هر حال تورم فعلی که در اقتصاد کشور حاکم است در نهایت بر روند صعودی قیمت دلار تاثیرگذار است.

حمیدرضا صالحی افزود: چنانچه گشایشی در روابط بین‌المللی حاصل شود و درآمد‌های ارزی حاصل از فروش نفت به اقتصاد کشور بازگردد، قیمت دلار کاهش خواهد یافت.

او اظهار کرد: دولت با همراهی بخش‌خصوصی باید اقدامی جهت تقویت کالا‌های تولیدی داشته باشد و فضایی برای افزایش رقابت‌پذیری در بازار‌های جهانی را مهیا کند؛ چرا که تنها با روشن شدن موتور تولید است که سطح درآمد‌های دولت افزایش می‌یابد. در نتیجه قیمت دلار هم کاهش خواهد یافت. معتقدیم چنانچه سطح درآمد دولت از محلی صادرات افزایش یابد قیمت دلار گران نخواهد شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار