کد خبر: ۸۶۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷ 18 June 2020
 

تابناک/خط دوم راه‌آهن البرز به قزوین امروز توسط حسن روحانی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به وسیله ارتباط ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سید حسین بی‌نیاز مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قزوین گفت: افتتاح خط دوم راه‌آهن البرز – قزوین توسط رئیس جمهورخط دوم راه‌آهن کرج به قزوین امروز به صورت ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهور افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: این پروژه به طول ۱۰۳ کیلومتر ساخته شده و برای ساخت آن ۵۷۴ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

بی‌نیاز تصریح کرد: با افتتاح این پروژه حجم جابجایی مسافر و بار از قزوین به البرز و تهران افزایش یافته و در مصرف سوخت در کشور نیز صرفه جویی قابل توجهی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: همچین این پروژه می‌تواند ظرفیت حمل بار در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور را تسهیل کند.

بی نیاز خاطرنشان کرد: این طرح به طول ۱۰۳ کیلومتر ۷ ایستگاه و ۳۵ تقاطع دارد.

وی افزود: ساخت طرح خط ۲ را آهن قزوین - کرج از سال ۹۳ آغاز شده است.

به گفته مدیرکل روابط عمومی استانداری، این طرح در کریدور شرق به غرب سرخس و اینچه برون به رازی و نیز در مسیر کریدور شمال به جنوب آستارا و انزلی به بندر شهید رجایی واقع شده است.
 
بهره برداری از خط دوم راه آهن کرج- قزوین ظرفیت جابه جایی مسافر به میزان ۲۵۷ میلیون نفر- کیلومتر در سال افزایش می‌یابد. همچنین ظرفیت حمل بار به میزان ۱۹۶ میلیون تن کیلومتر در سال افزایش خواهد یافت.

افتتاح خط دوم راه آهن کرج- قزوین همچنین باعث صرفه جویی سالانه ۱۲.۷ میلیون لیتر و ۲۵۳ میلیارد تومان ناشی از کاهش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت، مبلغ کل طرح نیز ۵هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال بوده است.
 
گفتنی است افزایش ایمنی سیر ناشی از توقف نداشتن و تلاقی قطار‌ها و نیز ایجاد ۱۶۵ نفر فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم از دیگر مزایای راه اندازی این طرح به شمار می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار