زاهدی با تأکید بر نظارت در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش:
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم با بیان اینکه آموزش و پرورش دارای قوانین خوب و مهمی از جمله سند تحول بنیادین است، گفت: آموزش و پرورش نیاز به قانون گذاری جدیدی ندارد بلکه باید نظارت‌های برای اجرای قوانین را در این حوزه تقویت کرد.
کد خبر: ۸۶۳۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ 17 June 2020

به گزارش «تابناک» ، محمد مهدی زاهدی در گفت‌وگو با  خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به جایگاه والای فرهنگیان در پیشرفت کشور و تربیت نسلی بالنده برای ایران عزیز اسلامی، گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تمام زیرنظام‌های آن و رتبه بندی معلمان از مطالبات مهم مجلس یازدهم از دولت خواهد بود.

آموزش و پرورش نیاز به قانونگذاری جدید ندارد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یازدهم با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش قوانین خوبی داریم و نیاز به وضع قانون جدید نداریم، افزود: در حوزه آموزش و پرورش باید به دنبال اجرای کامل قوانین از طریق نظارت قوی در مجلس یازدهم باشیم.

وی، اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش را یکی از مهم‌‎ترین اولویت‌‎های مجلس یازدهم برشمرد و گفت: قرار بود هر 6 زیر نظام سند تحول آموزش و پرورش در سال اول برنامه ششم توسعه اجرایی شود ولی همچنان اجرای این مهم محقق نشده است.

زاهدی اضافه کرد: در سند تحول پیش‌بینی‌هایی در خصوص رتبه بندی معلمان بر اساس شایستگی‌ها و شاخصه‌های علمی و تجربی شده ولی جای تأسف دارد که با وجود اختصاص بودجه میلیاردی به آموزش و پرورش اما این وزارتخانه هنوز نتوانسته نظام مالی مناسبی را به منظور پاسخ دهی به نیاز معلمان تدوین کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: در سند تحول بنیادین همچنین بر تربیت پرورشی دانش آموزان تأکید و عنوان شده که طی 12 سال تحصیل، باید تحول روحی در دانش آموزان ایجاد شود و دانش آموز به جایگاه "حیات طیبه" که در سند تحول پیش بینی شده برسد؛ بر همین مبنا باید کاری کنیم که معاونت پرورشی در آموزش و پرورش جایگاه ویژه‌‎ای داشته باشد که امروز از این جایگاه برخوردار نیست.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار