امسال؛
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت گیلاس از سطح یک‌هزار و ۵۰۰ هکتاری باغ‌های استان آغاز شد.
کد خبر: ۸۶۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ 16 June 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، اکبر کرامتی  افزود: :پیش‌بینی می‌شود ۱۶ هزار و ۶۰۰ تن گیلاس در استان امسال از سطح باغ‌های بارور استان برداشت شود که با وجود خسارت‌های ناشی از سرمازدگی، یک‌هزار و ۸۰۰ تن نسبت به پارسال افزایش دارد.
 
 
او با اعلام اینکه این استان دارای یک‌هزار و ۹۵۰ هکتار باغ گیلاس بوده که از این میزان ۴۵۰ هکتار غیر بارور است گفت : عمده شهرستان های تولید کننده گیلاس در استان شامل ارومیه، اشنویه و خوی بوده و خوی با ۳۹۰ هکتار رتبه اول، اشنویه با ۳۵۰ هکتار رتبه دوم تولید را دارا هستند و در مهاباد و بوکان نیز مقداری گیلاس سالیانه تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه رقم عمده کشت شده در استان تک دانه است، افزود: این رقم بازار پسند بوده و در کنار آن رقم گیلاس خوشه‌ای نیزبه صورت محدود تولید می‌شود.

وی ادامه داد: محصول تولیدی در استان علاوه برتامین نیاز داخل استان به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

کرامتی افزود: سیاست وزارت جهاد کشاورزی استفاده از پایه های رویشی به جای باغهای سنتی و غیر اقتصادی بوده تا بتوان افزایش کیفی و کمی محصول را رقم زد.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ است که شامل انواع میوه‌های هسته دار،انگور و سیب است که علاوه برتامین نیاز داخل استان به سایر استانها و کشورها نیز صادر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار