کد خبر: ۸۶۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 16 June 2020
 

تابناک/ سرویس شهری: بررسی برنامه های گزینه های شهرداری بندرانزلی از صبح امروز در محل شورای شهر آغاز شد و در روز اول 5 نفر برنامه های خود را ارائه دادند. 

اعضای شورای شهر بعد از فراخوان عمومی نه کاندیدای بومی را جهت تصدی پست شهرداری انتخاب کردند.

اسامی کاندیداهای نهایی شهرداری بندرانزلی به ترتیب حروف الفبا عبارتند از :
۱- محمد انام پور(کارشناس ارشد شهرسازی و پروزهشگر دوره دکتری- مدیریت پروژه طرح جامع و تفصیلی شهرهای قم ، پلدختر ، معلم کلایه، خرمدره و رازمیان)
۲- امیر احمدی فرد(فوق لیسانس جغرافیا و برنامه ریزی شهری- رئیس سابق شورای شهر انزلی)
۳- بدرالدین بدری(کارشناس ارشد آنالیز عددی- شهردار اسبق انزلی)
۴- بابک پریزاد(کارشناس ارشد عمران- رئیس نظام مهندسی انزلی)
۵- شهرام توانا (کارشناس ارشد مدیریت ترافیک- از کارمندان ارشد شهرداری بندر انزلی و مدیر سابق سازمان تاکسیرانی و سازمان آرامستان های انزلی)
۶- مهدی خلیلی(کارشناس ارشد مدیریت دولتی- سرپرست فعلی شهرداری انزلی)
۷- محمد مهدی داداشی( دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق عمومی- مدیر سابق حقوقی و امور قراردادهای سازمان منطقه آزاد انزلی و دبیر و عضو کمیسیون ماده 99 قانون شهرداری منطقه آزاد انزلی)
۸- حجت الله رشید کلویر(دکترای معماری- از اساتید دانشگاه رشته معماری)
۹- مجید کیاورز(پسادکترای GIS-مشاور معاون پژوشی دانشگاه تهران- مدیر پروژه، مجری طرح و همچنین مشاور چند طرح بزرگ در سراسر کشور)

هر یک از کاندیداهای شهرداری بندرانزلی بعد از ارائه برنامه های خود در گفتگو با گیل خبر به سوالات این پایگاه خبری پاسخ دادند که در قسمت اول نظرات سه کاندیدا را می خوانید:

 

خودم به یک گزینه جوان رای می دادم

مجید کیاورز یکی از کاندیداهای شهرداری انزلی در مورد شانس شهردار شدن  خود به گیل خبر گفت:اگر بر مبنای اخبار حاشیه ای که می شنوم این مساله را بررسی کنیم احتمال خیلی پایینی می دهم، اما با فضایی که امروز دیدم امیدوارتر شدم در یک بستر بهتر و فرصت برابر برای همه تصمیم گیری شود و حس می کنم در این فضا شانس بیشتری داشته باشم.

وی همچنین در جواب این سوال که اگر خود یکی از اعضای شورای شهر بود به چه کسی رای می داد گفت: من به یک گزینه جوان به معنای زیر ۴۵ سال با انگیزه و دارای تخصص عمیق رای می دادم.

در دو حوزه حقوقی و سرمایه گذاری توان نقش آفرینی دارم

محمد مهدی داداشی دیگر کاندیدای شهرداری انزلی در گفتگو با گیل خبر با اشاره به تمایلش برای تصدی پست شهرداری ابراز داشت: من یک انزلی چی هستن و علاقه خاصی به شهرم و بالطبع مسائل شهری دارم . من بعد از رصد مسائل مدیریت شهری احساس کردم که در بخش مدیریتی مشکلاتی در شهرداری وجود دارد که در  دو حوزه آسیب پذیر کرده است و احساس کردم خودم توان لازم را برای پیگیری این امور و انجام مسائل دارم.

این کاندیدای شهرداری و تحصیل کرده رشته حقوق با اشاره به حوزه های آسیب پذیر شهرداری انزلی افزود: اولین موضوع در شهرداری انزلی بحث حقوقی می باشد که بارها شنیدم پرونده های حقوقی دارند و دعاوی زیادی در محاکم دارند و این برای پرسنل زحمتکش شهرداری آثار و تبعات منفی و سختی دارد که خواه ناخواه آثار آن را در مدیریت شهری و رفاه شهروندان می توانید مشاهده کنید.با توجه به تجربه ای که داشتم و توانی که در خودم میدیدم و سوابقی که در حوزه حقوقی سازمان منطقه آزاد انزلی و جاهای دیگر داشتم می توانم مدیری باشم که مسائل حقوقی را در اولویت قرار دهم.

وی در ادامه گفت: نکته دوم که احساس کردم می توانم در آن موفق باشم و کمک حال مجموعه شهری انزلی می دانستم مقوله سرمایه گذاری است من به دفعات عرض کردم با همه کاستی ها و انتقاداتی که هست هیچ مطلقی وجود ندارد و همه چیز نسبی است و بالطبع عملکرد ما در سازمان خودمان و سایر سازمان ها عملکرد نسبی است، ولی بپذیریم در سال های اخیر در منطقه آزاد انزلی با مدیریت این سازمان در بحث جذب سرمایه گذار اتفاقات خوبی افتاده است. به شخصه خودم در فعال کردن شهرک صنعتی شماره 2 منطقه فعال بودم.در حوزه ای که من فعالیت می کردم به عنوان مدیر حقوقی  با بسیاری از سرمایه گذاران و و دستگاه ها ارتباط داشتم و در معاملات، کمیسیون ها و تصمیم گیری ها به عنوان مذاکره کننده ارشد حضور داشتم.  اکنون هم با  مشکلات درآمدی و مالی که من در بدنه شهرداری و مدیریت شهری انزلی میبینم  چه به لحاظ منابع عوارضی و چه بودجه های دولتی که از ردیف ها و سرفصل های مختلف وصول می شود و فی الحال  ما با آن دچار رکود هستیم بالطبع راه نجات انزلی و مدیریت شهری جذب حداکثری سرمایه گذاری است.

داداشی با اشاره به شانس خود برای انتخاب به عنوان شهردار گفت: وقتی صحبت از شانس می شود یعنی شما شاخص درستی برای ارزیابی و اظهار نظر ندارید . قطعا نمی شود از  شانس یاد کرد و بالاخره این حق قانونی شورا می باشد که بر اساس یک سری شاخص ها، توانمندی ها، برنامه ها و آیتم ها ارزیابی و تصمیم گیری کنند و هر کسی برنامه بهتر و رزومه موفق تری داشته باشد و آن شرایط و الزامات را دارا باشد اعضای شورا به او  اطمینان خواهند کرد و سکان شهرداری را به آن شخص خواهند داد. 

بهترین مدیر در شهرداری از بدنه شهرداری انتخاب خواهد شد

مهدی خلیلی سرپرست فعلی و دیگر کاندیدای تصدی شهرداری بندر انزلی نیز بعد از ارائه برنامه های خود در گفتگو با گیل خبر  با اشاره به کاندیداتوری خود گفت: نامزدی من برای نصدی پست شهرداری بعد از این که دوستان پیشنهاد سرپرستی را به من دادند آغاز شد. در واقعیت وقتی شور و اشتیاق  و همراهی و همدلی همکارن خودم را در مسیری که با هم آغاز کردیم دیدم ، لبخند پاکبانان، باغبانان و رانندگان محترم را در سطح شهر مشاهده کردم و اعتقاد قلبی به این یقین رسیدم که با تداوم این همدلی بتوانیم شهرداری را بهتر از گذشته مدیریت کنیم.  باور خودم هم بر این بود که بهترین مدیر در شهرداری از بدنه شهرداری انتخاب خواهد شد.

وی افزود" مشورتهای متعددی با همکارن خودم گرفت و آن ها من را متقاعد کردند که ادامه این مسیر بدین ترتیب به نفع شهر و شهروندان خواهد بود. مدیریت شهری با این هه مشکلات ریسک بزرگی است و من به پشتوانه حضرت حق و کمکهای همکارانم این مسیر را آغاز کردم. تکلیف من این بود که به دوستن شورا بگویم که بدنه شهرداری توانایی اداره شهر را در بهترین سطح دارد. حالا تصمیم با آن هاست که آن را بپذیرند یا نه! 

وی با اشاره به شانس خود برای انتخاب به عنوان شهردار گفت: به اندازه همه دوستان دیگر امیدوارم که با جمع بندی از مطالب اتفاق افتاده این اقبال صورت بگیرد.  وی در پاسخ به این پرسش که اگر عضو شورا بود به کدام گزینه رای می داد اظهار داشت: من خودم اگر عضو شورای شهر بودم سراغ این ترتیب نمی رفتم که با فراوان عمومی شهردار انتخاب کرد. با احترام معتقدم شهردار خوب را باید با مطالعه و تحقیق پیدا کرد و شیوه دیگری باید دنبال می شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار