سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به احتمال وقوع طوفان لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک در شرق و شمال این استان گفت: وزش بادهای شرقی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ضعیف‌تر بوده است.
کد خبر: ۸۶۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴ 15 June 2020

زهرا سیدان با بیان اینکه جوی به نسبت ناپایدار در دو روز پیش رو بر استان اصفهان حاکم است، اظهار کرد: آسمان صاف تا کمی ابری و وزش باد در بسیاری از مناطق استان در این مدت پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: وزش باد شدید و وقوع طوفان لحظه‌ای همراه با گرد و خاک محلی به ویژه در ساعات بعد از ظهر در نیمه شرقی استان از جمله شهرستان‌های نائین، اردستان و ورزنه دور از انتظار نیست.

سرپرست اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال وزش بادهای شرقی و فعال شدن کانون‌های گرد و غبار جنوب سمنان و شرق استان اصفهان در روزهای پیش رو وجود دارد؟ گفت: سال گذشته شرق و به ویژه مناطق مرکزی استان اصفهان تحت تأثیر وزش بادهای شرقی و خیزش گرد و خاک از جنوب استان سمنان بود اما امسال این پدیده کمتر و ضعیف‌تر بوده است و بادهای شرقی هنوز در این منطقه قدرت نگرفته‌اند که شرایط گرد و خاک و آلودگی هوا را مانند روزهای پایانی خرداد سال گذشته در مناطق مرکزی اصفهان به وجود آورد.

سیدان افزود: وزش باد در نیمه شرقی و شمالی استان در ۴۸ ساعت آینده باعث کاهش دید افقی می‌شود. وی با اشاره به کاهش دو تا سه درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

سیدان اضافه کرد: چوپانان با دمای ۴۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار