کد خبر: ۸۶۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 14 June 2020
 

تابناک/بابسته خبر‌های انتظامی امروز ۲۵خرداد ماه ۹۹همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دربسته خبر‌های انتظامی امروز ۲۵خرداد ۹۹می خوانیم.

کشف ۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در انار

فرمانده انتظامی انار از کشف ۵ میلیارد ریال، انواع کالای قاچاق از ابتدای سال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا خلیلی نژاد در جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:در اجرای برنامه‌های پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و سوخت در سال جاری تاکنون، ماموران موفق به کشف انواع کالای قاچاق شامل طیور، گندم، چوب، پوشاک، شیرخشک و سایر اقلام به ارزش ۵ میلیارد ریال شدند.

او افزود: در این بازه زمانی تعداد ۱۴ متهم دستگیر و تعداد ۷ دستگاه وسیله نقلیه از قاچاقچیان توقیف شد.

سرهنگ خلیلی نژاد با اشاره به در پیش بودن هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تاریخ ۱۲ تا ۱۸ تیرماه به صدور فرمان مقام معظم رهبری مدظله العالی، بر لزوم همکاری تمامی دستگاه‌ها جهت بزرگداشت این هفته تاکید کرد.

بازدید معاون بهداد ناجا از بیمارستان سیدالشهداء (ع) کرمان

معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا با حضور در مرکز استان کرمان از بخش‌های مختلف بیمارستان سیدالشهداء (ع) بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه ارائه خدمات به بیماران قرار گرفت.

سردار دکتر"محمدرضا حسینی"در این بازدید طی نشستی با کارکنان این واحد درمانی در خصوص نحوه خدمات رسانی در واحد‌های درمانی ناجا در ایام شیوع بیماری کرونا موضوعات تخصصی مرتبط را مطرح کرد.

در ادامه نیز معاون بهداد ناجا به همراه فرمانده انتظامی استان کرمان، رئیس بیمارستان سیدالشهداء (ع) و رئیس بازرسی بهداد ناجا با حضور در گلزار شهدای کرمان، به مقام شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار حسین پور جعفری و دیگر شهدای استان کرمان ادای احترام کردند.

۴۷ فقره سرقت سیم برق فشار قوی در پرونده سارق حرفه‌ای

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک سارق حرفه‌ای سیم برق فشار قوی و کشف ۴۷ فقره سرقت در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۵ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء گفت: به دنبال وقوع خاموشی‌های ناگهانی در چندین نقطه شهر کرمان در پی سرقت سیم‌های برق فشار قوی، دستگیری سارق و یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: با انجام بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی از محل وقوع سرقت‌ها مشخص شد سرقت‌ها توسط یک سارق حرفه‌ای از اتباع بیگانه انجام شده است؛ که پس از هماهنگی با مقام قضائی، متهم در یک عملیات غافلگیرانه توسط ماموران کلانتری ۱۵ شهر کرمان در مخفیگاهش دستگیر شدند.

سرهنگ فداء با اشاره به کشف تعدادی از کابل‌های مسروقه از مخفیگاه این سارق تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های پلیسی و در مواجهه با دلایل و مستندات قانونی پلیس لب به سخن گشوده و به ۴۷ فقره سرقت سیم برق فشار قوی در شهرستان کرمان اعتراف کردند.

کشف ۱۲۴ کیلوگرم تریاک در عملیات تکاوران قرارگاه عملیاتی ابوذر

فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر از کشف ۱۲۴ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در عملیات ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ بخش"زهکلوت" خبر داد.

سرهنگ عبدالعلی روانبخش گفت:ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ بخش"زهکلوت"با انجام ایست و بازرسی در محور مواصلاتی"زهکلوت-دلگان"به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک شده و به آن دستور ایست دادند.

او افزود: راننده این خودرو پس از مشاهده ماموران با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد که ماموران با هوشیاری و سرعت عمل خود موفق شدند این خودرو را پس از یک تعقیب و گریز متوقف و راننده آن را دستگیر کنند که در بازرسی از این خودرو ۱۲۴ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر گفت: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با اشرافیت خوب رده‌های یگان تکاوری پلیس بر حوزه کویر و نقاط صعب العبور دنبال می‌شود و شهروندان نیز می‌توانند با انعکاس موارد مشکوک به پلیس یاریگر خادمان نظم و امنیت باشند.

انهدام باند سرقت احشام در رودبار جنوب 

فرمانده انتظامی"رودبار جنوب"از انهدام باند سارقان احشام در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا فیروزبخت گفت: در پی گزارش چندین فقره سرقت احشام در روستا‌های شهرستان، پی گیری موضوع جهت شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان سرقت‌ها به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: با تحقیقات صورت گرفته و کنترل مجرمان سابقه دار و همچنین بررسی شیوه‌های سرقت سرانجام ماموران کلانتری ۱۱ زهکلوت موفق شدند ۴ نفر از اعضای اصلی یک باند سرقت را که از سارقان سابقه دار بودند، شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ"فیروزبخت"تصریح کرد: با دستگیری این مجرمین سابقه دار و در ادامه تحقیقات صورت گرفته متهمان به سرقت ۷ راس احشام اعتراف کردند.

کشف ۲۹۳ کیلو تریاک در کهنوج

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۹۳ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی در عملیات ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کهنوج خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان"کهنوج" با انجام کار اطلاعاتی از انتقال مقادیری موادمخدر با ۲ دستگاه خودرو مطلع شدند.

او افزود: در این رابطه ماموران با کنترل محور‌های مواصلاتی طی یک عملیات پلیسی یک دستگاه خودروی پژو و یک دستگاه خودروی پراید را متوقف و در بازرسی از آن‌ها ۲۹۳ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در این رابطه ۲ قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان در پایان گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر در این عملیات نیز همچون بسیاری از عملیات‌های خود مجاهدانه تلاش کردند و سد راه سوداگرانی شدند که ضربه به سلامتی و امنیت عموم مردم به ویژه قشر جوان را هدف سودجویی خویش قرار داده اند.

دستگیری سارق سیم کابل برق در زرند

فرمانده انتظامی زرند از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم برق و اعتراف به سرقت ۲۴۵ متر سیم کابل شبکه هوایی برق، خبر داد.

سرهنگ محمود خدادادنژاد گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد سیم کابل برق و تخریب خطوط انتقال برق در شهرستان زرند، به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند، افزود: در استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد این متهم از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار است.

این مقام انتظامی گفت: این متهم در بازجویی‌های بعمل آمده به سرقت ۲۴۵ متر سیم کابل برق در سطح شهرستان معترف و با تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی، تحویل مقامات قضایی شد.

دستگیری سارقان در پوشش ماموران بهداشت در رفسنجان

فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان از دستگیری سارقانی که در پوشش ماموران بهداشت دست به سرقت می‌زدند خبر داد.

 سرهنگ"محمد مهدی کریمی"اظهار داشت: بااعلام خبری مبنی بر سرقت به عنف تحت پوشش مامور بهداشت سریعا موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی یک زن و یک مرد را دستگیر کردند که این دو نفر با سواستفاده از البسه و گوشی طبی ضمن مراجعه به درب منزل افراد مسن خود را مامور بهداشت معرفی و به این افراد قرص بیهوشی می‌دادند و با بی هوش شدن آن‌ها از منزلشان سرقت می‌کردند.

سرهنگ کریمی با اشاره به دست داشتن ۳ نفر با این دو نفر در فروش اموال سرقتی گفت: کارشناسان ارزش اجناس سرقتی را ۸۰۰ میلیون ریال تخمین زده اند که توسط مالخران به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال خریداری شده اند.

کشف سیگار و تنباکوی قاچاق در سیرجان

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار قاچاق و ۳ هزار ۳۱۰ بسته تنباکو در عملیات ماموران پلیس آگاهی شهرستان سیرجان خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: در تداوم طرح‌های برخورد با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی شهرستان سیرجان با اقدامات پلیسی و اشرافیت اطلاعاتی از دپوی یک محموله سیگار قاچاق و تنباکو در ۲ مغازه در شهر سیرجان با خبر شدند.

او افزود: ماموران ضمن هماهنگی قضایی در بررسی از این ۲ مغازه ۱۷۷ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار قاچاق خارجی و ۳ هزارو ۳۱۰ بسته تنباکو کشف کردند.

سردار ناظری با اشاره به دستگیری ۲ نفر در این زمینه گفت: یکی از وظایف ذاتی پلیس مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا است و با توجه به تاثیر منفی این پدیده بر اقتصاد کشور، پلیس همواره با برنامه ریزی دقیق و تلاش شبانه روزی، با قاچاق کالا مبارزه خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار