مسعودعلی سعیدی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۰ تا ۳۰ هزار تن خرید از کشاورز صورت گیرد بیان کرد: یکی از مشکلات هر ساله ما در خرید، بحث حمل گندم بود که امیدواریم امسال پیمانکار اداره غله بتواند پوشش و سرعت عمل خوبی داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ 14 June 2020
رئیس تعاون روستایی شهرستان همدان از آغاز خرید گندم از ابتدای تیرماه در همدان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۵ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

به گزارش فارس، سعیدی با بیان اینکه از اول تیرماه خرید گندم در همدان آغاز می‌شود اظهار کرد: امسال به جای خرید گندم در چهار مرکز، پنج مرکز دایر شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۰ تا ۳۰ هزار تن خرید از کشاورز صورت گیرد بیان کرد: یکی از مشکلات هر ساله ما در خرید، بحث حمل گندم بود که امیدواریم امسال پیمانکار اداره غله بتواند پوشش و سرعت عمل خوبی داشته باشد.

رئیس تعاون روستایی شهرستان همدان با اشاره به اینکه اگر در حمل به خوبی ترانزیت صورت گیرد ۲۵ هزار تن خرید خواهیم داشت گفت: اگر در حمل همکاری خوبی اداره غله داشته باشد، پیش‌بینی خرید محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه خرید گندم در پنج مرکز امزاجرد، قهاوند، کوزره، عبدالرحیم و اتحادیه شهرستان همدان صورت می‌گیرد افزود: امسال گندم وضعیت خوبی دارد و با نرخ هر کیلویی ۲۵۰۰ تومان است که همین نرخ انگیزه خارج شدن از استان را کاهش می‌دهد.

سعیدی در خصوص پرداخت مبالغ به کشاورزان نیز گفت: امسال نیز بانک عامل کشاورزی است که قول پرداخت به موقع را داده‌اند هرچند استان ما آخرین استان در برداشت محصول است که ممکن است با کاهش منابع مواجه شویم، اما امیدواریم در اسرع وقت پول کشاورزان پرداخت شود.

وی با بیان اینکه امسال در تامین بذر، کود و سم به کشاورزان خدمات‌رسانی شد یادآور شد: امسال جهاد کشاورزی نیز سم‌پاشی به موقع داشته بنابراین پیش‌بینی می‌شود در هر هکتار دیم یک و نیم تن و در هر هکتار آبی بیش از پنج تن برداشت شود.

رئیس تعاون روستایی شهرستان همدان از آمادگی خرید جو نیز خبر داد و افزود: نرخ خرید جو ۱۸۲۰ تا ۱۸۳۰ تومان است که از اول تیرماه خرید گندم و جو آغاز می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار