مبلغ قرارداد «کوین مینیا» مربی بدنساز سابق تیم ملی فوتبال ایران از سرمربی فعلی بیشتر است.
کد خبر: ۸۶۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳ 14 June 2020

تیم ملی فوتبال ایران

به گزارش  تابناک سمنان: در ادامه شفاف سازی‌های مربوط به قرارداد مارک ویلموتس (سرمربی سابق تیم ملی) با فدراسیون فوتبال ایران یکی از برنامه‌های تلویزیونی مدعی شد مبلغ قرارداد هر یک از ۳ دستیار خارجی این مربی بلژیکی ۲۰۰ هزار یورو بوده است.

مانوئل فررا، لورن اسپینوزی و کوین مینیا سه مربی‌ای بودند که در زمان ویلموتس به عنوان دستیار اول، مربی دروازه بان‌ها و مربی بدنساز در تیم ملی حضور داشتند و مهدی تاج هم بار‌ها اعلام کرده است قیمت ویلموتس و دستیارانش روی هم رفته به ۳ میلیون یورو نمی‌رسد. با احتساب قرارداد ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار یورویی خود سرمربی سابق تیم ملی برای یک سال دور از ذهن نیست که هر یک از این نفرات ۲۰۰ هزار یورو با فدراسیون ایران قرارداد بسته باشند.

حال نگاهی به قرارداد دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات فعلی تیم ملی ایران می‌اندازیم. مربی‌ای که در زمان حضورش در تیم صنعت نفت برای یک فصل ۱۴۰ هزار دلار با آبادانی‌ها قرار داشته و طبق اعلام مدیران فدراسیون فوتبال، قرارداد با اسکوچیچ برای حضور در تیم ملی تا پایان مرحله دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ریالی و معادل ۲۰۰ هزار دلار امضاء شده است.

از طرفی طبق اعلام برخی منابع آگاه اگر اسکوچیچ بتواند تیم ملی کشورمان را به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی برساند، بعید به نظر می‌رسد مبلغ قراردادش به ریال معادلی بیش از ۴۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دلار ارزش داشته باشد.

نکته عجیب این است که با این تفاسیر قرارداد اسکوچیچ تا پایان بازی برگشت ایران با عراق حتی از مربی بدنساز تیم ملی در زمان ویلموتس هم کمتر خواهد شد. حتی اگر قیمت یک سال قرارداد سرمربی کروات فعلی تیم ملی در یک سال را هم محاسبه کنیم، دور از ذهن خواهد بود که این مبلغ به مجموع قرارداد ۳ دستیار خارجی ویلموتس برسد.

تیم ملی ایران

البته نکته حائز اهمیت این است که برخلاف مارک ویلموتس که در دنیای فوتبال چهره شناخته شده‌ای محسوب می‌شود و سابقه سرمربیگری تیم‌های بلژیک و ساحل عاج را در کارنامه خود دارد، اسکوچیچ فردی است در زمان حضور در تیم فوتبال ملوان انزلی، سقف آرزو‌های خود را سرمربیگری تیم ملی ایران عنوان کرده بود. به همین دلیل نشستن روی نیمکت تیمی که تا همین ۲ سال قبل در یکی از سخت‌ترین گروه‌ها و به اذعان بسیاری از کارشناسان فوتبال جهان گروه مرگ جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه موی دماغ غول‌هایی مانند اسپانیا، پرتغال و مراکش شده و در آخرین ثانیه شانس صدرنشینی در این گروه و صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی را از دست داد، افتخار بزرگی برای سرمربی سابق تیم‌های صنعت نفت آبادان، خونه به خونه بابل و فولاد خوزستان است.

حتی برخی از چهره‌های فوتبال کشورمان با انتقاد از این انتخاب به کنایه اعلام کردند اسکوچیچ باید برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران پول هم بدهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار